3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az internet átalakította a vállalatok toborzási tevékenységét, miközben a hagyományos csatornák sem szűntek meg működni. Úgy tűnik azonban, egyre többen érzik azt, a sok lehetőség nem hogy növeli, hanem inkább csökkenti a speciális szakmai háttérrel rendelkező jelöltek elérését.

Új utakon

A proaktív jelöltkeresés az önéletrajzi adatbázisban hatékonyabbnak bizonyulhat, mintha „csak” várnánk a megfelelő jelöltek reagálását. Ugyanakkor vegyük figyelembe, hogy a kívánt leválogatást eredményező kulcsszavak megtalálása – főleg több karrieroldallal való együttműködés esetén – esetenként több órát vehet igénybe. Részben emiatt jut egyre több cég arra a döntésre, hogy a toborzási lehetőség kihasználása mellett érdemes a kiválasztási folyamat első szakaszát – a beérkező jelentkezések fogadását, megválaszolását és előszűrését – külső tanácsadóra bízni. A toborzási kampány részleges vagy teljes kiszervezése nemzetközi szinten is terjedő tendencia.

Emellett egyre több vállalat alakít ki saját weboldalán is külön „karrier” oldalt, ahol a pályázók böngészhetnek az álláslehetőségek között, megpályázhatják a kiválasztott pozíciókat, és ezzel párhuzamosan átfogó információt kapnak a cég tevékenységéről. A cégspecifikus, a „munkáltatói márkát” következesen megjelenítő vállalati karrieroldalak erőssége, hogy az általános hirdetőknél nagyobb eséllyel szólítja meg azokat a jelölteket, akik illeszkednek az adott szervezet kultúrájába. Pontosan ezért érdemes az állásportálokon megjelentetett hirdetésekben is elhelyeznünk vállalatunk honlapjának linkjét.

A vállalati honlap hirdetési és pályázási felületének kialakítása legpraktikusabban egy HR szoftver internetes toborzási moduljának bevezetésével történhet. Ez egyszeri projekt, ami hosszú távon komoly előnyökkel kecsegtet. A szoftver online pályázási felületén keresztül, standard formában kitöltött jelentkezési lapok és pályázási információk ellenőrzés után automatikusan átadhatók a vállalat saját humán erőforrás rendszerébe. Ez a megoldás drasztikusan csökkenti az adatrögzítési feladatokat. Az így megvalósuló automatizált adatátadást a különböző internetes karrieroldalak – mivel az önéletrajzi adatbázis felépítése szolgáltatóként eltérő – nem tudják biztosítani.

Végül érdemes megjegyezni, hogy az ár/érték alapon kialakított hirdetési portfolió mellett további költségmegtakarítás érhető el a saját pályázói adatbázis kiaknázásával. A legtöbb vállalatnál – megfelelő HR informatikai rendszer hiányában – a toborzási kultúrának nem része a korábbi pályázók megkeresése. A korszerű toborzási szoftvert használó szakemberek számára a korábbi jelöltek leválogatása, kiértesítése percek alatt elvégezhető, így ők szívesen fordulnak ehhez a – visszajelzések alapján – eredményes eszközhöz.

Soltész Erzsébet
Nexon

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!