Mint arról korábban az mfor.hu beszámolt róla a meleg és leszbikus szervezetek arra kérték hétfőn a Fordot, hogy helyezze vissza Jaguar és Land Rover luxusmárkáinak reklámjait melegeknek szánt médiumokba, és határolódjon el attól a meleg-ellenes csoporttól, mely bojkottálta az autógyártó járműveit. Az érintett felek képviselői hétfőn ültek tárgyalóasztalhoz, ahol a Ford szóvivője ismét cáfolta, hogy bármilyen megkülönböztetésről lenne szó, vagy érdekcsoportok hatására hozta volna meg a döntést, és az üzleti szempontokat hangsúlyozta a cég illetékese. A Ford a veszteséges Premier Automotive Group részlegénél végrehajtandó költségcsökkentéssel magyarázta a lépést, az említett két márkát gyártó divízió ugyanis a harmadik negyedévben 108 millió dollár mínuszról adott számot.
A Human Rights Campaign és a Ford megbeszélésének eredményeként mindenesetre a társaság bejelentése szerint sikerült megtalálni azt a középutat, amellyel a Ford érintett divíziójának megszorításai végrehajthatóak, miközben a vállalat megítélése a célcsoport tagjainak körében javulhat. Joe Laymon a Ford alelnöke a döntést követően közzétett levelében ismét emlékeztetett arra, hogy az autógyár soha nem kívánt semmilyen kisebbséggel szemben kirekesztően viselkedni, cselekedeteik mozgatórugója gazdasági jellegű. A meleg szervezeteket képviselő Human Rights Campaign szóvivője annak a véleményének adott hangot, hogy a történet első ránézésre a konzervatív köröknek tett gesztusnak tűnt, de amennyiben a cég beváltja ígéretét, úgy az általuk hangoztatottak hihetővé válnak.