2p

Úgy tűnik a Ford kompromisszumos megoldást talált a melegeknek szóló médiumokban történő hirdetések kapcsán kirobbant botrányban. A vállalat a korábban visszavont reklámokat nem indítja újra, ám a társaság imázs-hirdetései feltűnnek az ilyen célcsoporttal rendelkező lapokban és internetes oldalakon.

Mint arról korábban az mfor.hu beszámolt róla a meleg és leszbikus szervezetek arra kérték hétfőn a Fordot, hogy helyezze vissza Jaguar és Land Rover luxusmárkáinak reklámjait melegeknek szánt médiumokba, és határolódjon el attól a meleg-ellenes csoporttól, mely bojkottálta az autógyártó járműveit. Az érintett felek képviselői hétfőn ültek tárgyalóasztalhoz, ahol a Ford szóvivője ismét cáfolta, hogy bármilyen megkülönböztetésről lenne szó, vagy érdekcsoportok hatására hozta volna meg a döntést, és az üzleti szempontokat hangsúlyozta a cég illetékese. A Ford a veszteséges Premier Automotive Group részlegénél végrehajtandó költségcsökkentéssel magyarázta a lépést, az említett két márkát gyártó divízió ugyanis a harmadik negyedévben 108 millió dollár mínuszról adott számot.

A Human Rights Campaign és a Ford megbeszélésének eredményeként mindenesetre a társaság bejelentése szerint sikerült megtalálni azt a középutat, amellyel a Ford érintett divíziójának megszorításai végrehajthatóak, miközben a vállalat megítélése a célcsoport tagjainak körében javulhat. Joe Laymon a Ford alelnöke a döntést követően közzétett levelében ismét emlékeztetett arra, hogy az autógyár soha nem kívánt semmilyen kisebbséggel szemben kirekesztően viselkedni, cselekedeteik mozgatórugója gazdasági jellegű. A meleg szervezeteket képviselő Human Rights Campaign szóvivője annak a véleményének adott hangot, hogy a történet első ránézésre a konzervatív köröknek tett gesztusnak tűnt, de amennyiben a cég beváltja ígéretét, úgy az általuk hangoztatottak hihetővé válnak.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!