3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) hétfőn nulla órától folytatja a február elsején megkezdett, azóta többször felfüggesztett, határozatlan időre meghirdetett vasutassztrájkot - jelentette be Gaskó István, a VDSZSZ elnöke vasárnap sajtótájékoztatón. A MÁV szerint az akció ideje alatt a vonatok közlekedése kiszámíthatatlan lesz.

Gaskóék ismét akcióba lépnek (MTI)

A hétfői sztrájk elkerülése érdekében vasárnap 17 órától a szakszervezet és a MÁV Zrt. még egyeztet egymással.

Gaskó István szerint követeléseik reálisak és teljesíthetők, ezzel szemben a MÁV Zrt. továbbra is a "nincs alku" álláspontot képviseli. A VDSZSZ azt követeli, hogy - a megajánlott 6,9 százalék felett - tíz százalékos többletbéremelésben részesüljenek a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalói, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből pedig valamennyi vasutas kapjon 250 ezer forintot. Időközben mindez kiegészült azzal az igénnyel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.

Gaskó István követeléseik realitásának alátámasztására elmondta, hogy január 15-én a MÁV-START Zrt.-nél már megállapodtak volna, de ezt a tulajdonos nem hagyta jóvá.  A VDSZSZ elnöke megismételte, hogy a MÁV Cargo privatizációs bevételéből való részesedésre a vasutasok ígéretet kaptak 2005-ben Kóka János akkori gazdasági és közlekedési minisztertől. Utalt arra, hogy a MÁV Cargo privatizációjából a vártnál több, 102,5 milliárd forint bevétele lesz a MÁV Zrt.-nek. A szakszervezeti követelés teljesítése kilencmilliárd forintot tenne ki.

Megjegyezte, hogy információjuk szerint további kiszervezéseket tervez a MÁV menedzsmentje. Ha a mostani követelés nem teljesül, akkor azokat nehezíteni fogják.

A VDSZSZ elnöke elmondta, hogy a sztrájk idején nyújtandó még elégséges szolgáltatásról sincs megállapodás. A szakszervezet az 1995-ben, az akkori menedzsmenttel megkötött egyezség alapján kíván megállapodni a mostani munkabeszüntetés idejére is. Gaskó szerint a vasutas társadalom "politikai büntetés" alatt áll, többek között azért, mert kiállt az egészségügyi törvénnyel szemben.

Úgy véli: véletlen egybeesés, hogy az újabb vasutassztrájk a meghirdetett BKV-sztrájkkal egy időben lesz. A vasutasok szolidárisak a BKV-sok akciójával. Szerinte a két sztrájk egybeesése megbéníthatja az ország, a főváros közlekedését. Halasi Zoltán, a VDSZSZ vezető ügyvivője hozzátette: a stratégiai munkakörökben a munkabeszüntetés támogatottsága magas.

A MÁV közleménye szerint a sztrájk miatt a vonatok közlekedése várhatóan kiszámíthatatlan lesz, kényszerű késésekre, járat-kimaradásokra, útvonal-rövidülésekre kell számítani. A menetrendszerű közlekedést a vasúttársaság nem tudja garantálni.   

Az aktuális közlekedési helyzetről az utasok a cég internetes honlapján (www.mav.hu), telefonon pedig a MÁVDIREKT információs központban (06-40-49-49-49) kaphatnak  tájékoztatást.   

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!