2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A magyar jelleget hangsúlyozó tévé- és rádióreklámok részaránya 3,8 százalékra nőtt a megelőző negyedévhez képest – derül ki a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) legfrissebb tanulmányából, amely a 2012 harmadik negyedévében újonnan közzétett reklámszpotokat vizsgálta.

A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság negyedévente rendszeresen elemzi a tévékben, rádiókban újonnan, első alkalommal megjelentett reklámok jellemzőit. A legfrissebb, 2012 harmadik negyedévét vizsgáló jelentést legutóbbi ülésén fogadta el a Médiatanács.

A jelentésből a Médiatanács-blog kiemelte a 10 legérdekesebb tényt.

  1. A vizsgált negyedévben 2072 új reklámszpotot adtak közre: 904 tévéset és 1168 rádiósat.
  2. A felnőtteknek szóló tévéreklámok között nagyobb mértékben használják az animációt (71%), mint a gyermekeket célzó hirdetésekben (55%).
  3. Egy elszánt és csatornákat váltogatni kész rádiózó akár 51 új reklámot is hallhatott egy nap alatt.
  4. Kevés a kifejezetten a gyerekeket célzó új tévéreklám, és még ez az arány is csökken: 2012. első három negyedévében rendre 2,7 százalék, 1,4 százalék, illetve 1,2 százalék. Közel felük azonban egészségtelen terméket népszerűsít.
  5. A hazai termékek reklámmegjelenéseinek aránya folyamatosan nőtt: 2012. első három negyedévében rendre 3,3 százalék, 3,5 százalék, illetve 3,8 százalék.

  6. Folytatódott a közszolgálati televíziók erősödése: 2012. első három negyedévében rendre 16,5 százalék, 23,2 százalék, illetve 23,8 százalék (az RTL Klub és a TV2 eredményei 21-23 százalék között mozogtak).
  7. Az új reklámok feltűnésére leginkább hétfő reggel 6 és 8 óra között számíthatunk.
  8. Ha garantált nyereményt ígérő friss reklámról szeretnénk értesülni, érdemesebb rádiózni, mint tévézni.
  9. Az új hirdetések 8 százalékában jelent meg valamilyen közismert személy, leginkább Kabos Gyula vagy a Dumaszínház képviselői, de ha magyar termékről van szó, az arány már 40 százalék.
  10. A háztartási cikkek tévészpotjainak mindössze 7,5 százaléka szól kifejezetten a nőkhöz.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!