1p

Nincs alapja a kártérítési követelésnek, mert nem csökken a Volkswagen emissziós botrányban érintett dízel modelljeinek ára az európai használtautó-piacon - írja az Automotive News Europe autóipari hírportál.

A használtautó árak nyilvántartásával foglalkozó Schwacke GmbH felmérése nem mutatott ki lényeges eltérést a VW márkájú dízel autók árának és általában a dízel autók árának alakulása között Európában 2015 szeptembere, a Volkswagen dízelbotrányának kitörése és 2016 novembere között. Az európai fogyasztóvédő szervezetek állítása szerint a dízelbotrány csökkenti a VW dízel autók maradványértékét és a tulajdonosoknak ezért kártérítés jár.

Hasonló álláspontot foglalt el Elzbieta Bienkowska, az Európai Bizottság belső piacokért, ipar-, vállalkozás- és kkv-politikáért felelős biztosa is. Véleménye szerint az európai fogyasztókat ugyanolyan elbánásban kell részesíteni, mint a Volkswagen autók amerikai tulajdonosait, miután a VW dízelbotrányában érintett 11 millió autóból 8,5 millió Európában talált gazdára. A Volkswagen a dízel autók amerikai tulajdonosainak 1-7 ezer dollár kártérítést fizet.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!