4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kit érdekel 240 milliárd forint megtakarítási lehetőség? A fogyasztókat és adófizetőket bizonyosan igen, hiszen az üzemanyagok árnövekedése a fogyasztói árakban is előbb-utóbb lecsapódik. A Magyarországon futó autóflották személy és haszongépjárműveinek 92 százalékában, azaz hozzávetőleg körülbelül nyolcszázezer vállalati járműben jelenleg nincs GPS-es flottafelügyelet.

A GPS-es flottafelügyelet nélkül nehezen követhető az útvonaluk, a tankolásuk. Így becslések szerint minimum 120 milliárd forintot pazarolnak el a cégek évente. A másik oldalon ugyancsak 120 milliárdos nagyságrendű megtakarítás lenne elérhető korszerű üzemanyag-adalék alkalmazásával. A legújabb magyar találmány 30-60 százalékos károsanyag-kibocsátás csökkenés mellett átlagosan 10 százalékkal, de akár negyedével is csökkentheti a fogyasztást – járt utána az OGH Hírügynökség. 
 
A Secret Control közelmúltban publikált tanulmánya szerint 10-11 százalékos (üzemanyag)megtakarítás reálisan várható a flottafelügyeleti eszközök alkalmazásától. A menetlevelek és munkalapok elektronikus előállítása révén jelentős bérköltség is megtakarítható (nagyvállalati környezetben 8-10 fő adminisztratív munkáját egy ember el tudja látni). Ellenőrzöttek a tankolások, elkerülhetők a bejelentetlen magánutak, azonnal kiderülnek a visszaélések, könnyebb az autók útvonalainak optimalizálása, a hatékonyság javítására. Ugyanakkor a Magyarországon futó autóflották alig 8 százalékában használják csak ezt a lehetőséget, miközben Németországban már 35 százalék feletti az alkalmazás. 

Amint arról az OGH Hírügynökség már korábban beszámolt, 2008-ban indult el Németországban egy magyar találmány fejlesztése. A Prowerdose projekt magyarországi vezetője, Tóth János elmondta, egy olyan magyar találmányt, üzemanyag-adalékot fejlesztettek ki, amely a neuralgikussá váló üzemanyagárak, az elviselhetetlen szmoghelyzet és az extrém egészségügyi kockázatok közepette egyszerű és megfizethető megoldást nyújt az állami, önkormányzati illetve magántulajdonban levő közlekedési eszközök és munkagépek üzemeltetőinek. A károsanyag-kibocsátást 30-60 százalékkal, az üzemanyag-fogyasztást 10-25 százalékkal sikerült a találmánnyal igazolhatóan csökkenteniük. 
A Prowerdose gyakorlati kipróbálására az eddigiekben a Gemenc Volánnál, a Miskolci Közlekedési Vállalatnál, a Budapesti Közlekedési Vállalatnál (BKV), a Debreceni Közlekedési Vállalat (DKV) az Országos Rendőr-főkapitányságnál (ORFK) illetve több nemzetközi fuvarozó cég tehergépjárműveinél került sor. A gyakorlati próbák eredményei stabilan igazolták a károsanyag-kibocsátás csökkenését, illetve az üzemanyag-fogyasztás mérséklődését. A találmány alkalmazásával a nagy futásteljesítményű, kevéssé karbantartott dízel motorok esetében alkalmanként drámai javulás volt észlelhető (egy konkrét miskolci Ikarus autóbusz esetében a környezetvédelmi normákat messze meghaladó 5,47 százalék koromkibocsátási érték egy hónap folyamatos adalékalkalmazással a motor beállítása, karbantartása nélkül 1,18 százalékra csökkent).  A benzin és bioetanol üzemanyaggal hajtott járművek (kisteherautók, rendőrségi járművek, személygépkocsik) esetében is igazolható volt a károsanyag-kibocsátás illetve az üzemanyag-fogyasztás csökkenése. 

Jelenleg is futó társadalmi felelősségvállalási projektjükbe, amelynek keretében kampányt hirdettek Magyarország nagyvárosai és települései levegő minőségének javítására, több veszélyeztetett nagyváros, így Budapest, Miskolc, Nyíregyháza és Debrecen polgármestereit és a települések környezetvédelmi bizottságait vonták be. Az OGH Hírügynökség értesülése szerint eddig szerény nyitottság volt tapasztalható az önkormányzatok részéről, ugyanakkor drasztikusan megnőtt a magánszemélyek érdeklődése az új magyar üzemanyag-adalék iránt. „Úgy látszik Magyarországon a környezetvédelem iránti felelősségérzet és a tulajdonosi szemlélet a magánszemélyekre korlátozódik. Bízom azonban benne, hogy ez a szemlélet hamarosan megváltozik” – vont gyorsmérleget a társadalmi felelősségvállalási kampány állásáról Tóth János, a Prowerdose projekt magyarországi vezetője.
 
Forrás:  OGH 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!