4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új ügyfelek megszerzése kétséget kizáróan sokkal időigényesebb és drágább folyamat, mint a már meglévők megtartása, márpedig egy jól működő cégnek mindkettőre szüksége van. Az első legfontosabb lépés, amit tehetünk az újabb partnerek elcsábítása felé, az a célcsoport meghatározása.

(Mfor-montázs)

A célcsoport megmutatja ugyanis, hogy kikből lehetnek ügyfelek, vagyis kik azok, akiknek az általunk kínált termék vagy szolgáltatás érdekes, piacképes lehet. A konkrét vevőket megtalálhatjuk az interneten, a média figyelésével, és a különböző rendezvényeken is. Nem árt az sem, ha saját ismerőseink között is körbenézünk, vagy később a már meglévő ügyfeleinket kérjük meg, hogy ajánljanak nekünk további partnereket.

Ezt követően dolgozzunk ki egy ajánlatot, amely mindkét fél számára előnyös. A kölcsönösség fontos, hiszen csak így lehet meggyőzni a másik cég vezetőjét, illetve vásárlóinkat arról, hogy együttműködjön velünk.

Az ügyfélszerzés első lépése, a kapcsolatfelvétel talán a legfontosabb az összes közül: hiszen ha ez nem sikeres, akkor nincs személyes találkozó, és nincs üzletkötés sem.

Itt a nagy számok törvénye érvényesül: minél több potenciális vevővel vesszük fel a kapcsolatot, annál több sikeres üzletet köthetünk. Természetesen mindig lesznek olyanok, akiket nem érdekel az általunk kínált szolgáltatás, ez azonban ne szegje a kedvünket, hanem még inkább motiváljon a többiek meggyőzésére, tanácsolja Bognárné Nagy Gabriella marketingszakember.

A hatékony meggyőző-képességet gyakorolhatjuk otthon, könyvekből, de tréningeken, különböző oktatásokon is elsajátíthatjuk a legeredményesebb technikákat. Nagyon fontos, hogy legyünk kedvesek, határozottak, ám mégsem tolakodóak, hagyjuk az ügyfélre a döntést, tette hozzá a szakértő.

Jó megoldás az ügyfélkör bővítésére az úgynevezett keresztmarketing, amelynek lényege, hogy találjunk olyan, már jól bevezetett terméket vagy szolgáltatást, amelynek ugyanaz a célközönsége, mint a mienké, de nem konkurenciánk. Alaphelyzetben az egyik reklámozza a másik céget saját vevőkörénél, míg a másik ugyanezt teszi a saját fogyasztói között. Így kölcsönösen hozzá lehet jutni a másik ügyfélköréhez.

Erre példa, ha a helyi mozi üzemeltetője és a pizza tulajdonos megállapodnak abban, hogy két héten keresztül a főbb filmekre váltott jegyek mellé járt egy 300 forint értékű "Pizza-kupon", amelyet egy megadott határidőig be lehet váltani, míg a pizzéria a mozi programját rakja ki frekventált falfelületére. A tapasztalatok azt mutatják, hogy az ilyen együttműködések a legtöbb esetben sikeresek.

A másik hatásos vevőcsalogató stratégia a kupon, amellyel a jól megszokott ügyfélkörnek is rendszeresen kedveskedhetünk, mégis, a legtöbben a nyitási akciók keretében élnek ezzel a lehetőséggel.

Legnagyobb felkészültségünk és lelkesedésünk ellenér előfordulhat, hogy korábbi, lojálisnak gondolt ügyfeleink elpártolnak tőlünk, ilyenkor mindenképpen pótolnunk kell a kieső forgalmat, ami nem kis befektetést jelent. Ebben az esetben gondoljunk arra, hogy az új fogyasztók a növekedés lehetőségét adják.

Alapvető fontosságú továbbá a folyamatos kapcsolatápolás ügyfeleinkkel; a figyelmesség, az apró ajándékok egy-egy ünnep alkalmából, sms a legújabb akciókról stb. mindig elérik a kívánt hatást. Lényeg, hogy ne hagyjuk hosszú ideig magukra régi, jó ügyfeleinket, mert akkor előfordulhat, hogy a konkurencia felé kacsintgatnak.

Sajnos mostanában ezt az alapelvet sérti meg egy-két biztosító, amikor a később jött ügyfeleknek nagyobb kedvezményt ad, mint a régieknek, akik – talán némi joggal – háborodnak fel a méltatlan bánásmódon.

Végül, de nem utoljára, nem árt, ha tisztában vagyunk vele, hogy a régóta a pályán lévő értékesítők egy része nem szívesen foglalkozik az ügyfélszerzéssel, ezt a munkát többen az asszisztensükre bízzák. Ám az igazán sikeres és eredményes üzletemberek azokból lesznek, akik maguk veszik fel a kapcsolatot az ügyfeleikkel.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!