2p

A hollóházi porcelán még ma is a 12. legismertebb magyar márka. A cég stabil piaca 1-1,2 milliárd forint, ezért is véli úgy a novemberben kinevezett vezérigazgató, hogy a társaság adottságai révén a térség iparági vezetője lehet, írja a Világgazdaság.

Cégvezetőként, tanácsadóként Pálfi József több tucat vállalat talpra állításában működött közre. Eddigi feladatai elsősorban a szolgáltatásokhoz, szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó fővárosi cégekhez kötődtek, termelővállalat még nem volt a listán, de Hollóházát sem irányította még "kívülről" érkező vezető.

Pálfi át kívánja alakítani a termékszerkezetet, a céget finanszírozhatóvá, a készletnagyságot kezelhetővé szeretné tenni. A klasszikus háztartási porcelán szegmense maximum 25-30 százalékos részt képvisel a jövőben a forgalomból. A vezető véleménye szerint Hollóháza még mindig olyan, mint egy nagy szocialista gyár. Az 1-1,2 milliárd forintos piac csak 250 főt képes eltartani, nem pedig 400-at. A gyárat a lehetőségekhez kell igazítani.

Véleménye szerint ha a társaság talpra áll, zászlóshajója lehet a térség teljes porcelániparának, munkát adhat a meglévő és a cégtől a leépítést követően távozó, de a tevékenységet saját műhelyében folytató vállalkozóknak, kisebb manufaktúráknak is. A december közepére elkészült egyéves reorganizációs terv már jövőre nullszaldós eredményt ígér, olvasható a Világgazdaságban.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!