2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A HungaroControl Magyar Légiforgalmi Szolgálat Zrt. szerint követendő példa Európában a magyar légi navigációs szolgálat által kidolgozott "free route" (szabad útvonal) koncepció, amelynek lényege, hogy Magyarország légterében a ki- és belépőpontok között a lehető legrövidebb egyeneseken közlekedhetnek a repülőgépek, mivel megszűnt az eddigi bonyolult légiútvonal-rendszer.

Az MTI megkeresésére a légiforgalmi szolgálat közölte, a magyar légtérben a nemzetközi és hazai légiközlekedési szabályzásoknak megfelelően, meghatározott útvonal szerint haladhatnak a repülőgépek. A magyar légtérbe belépő gépek a légitársaságok által előre megválasztott, ám az eddiginél rövidebb, egyenesebb útvonalakon közlekednek. A légtérben egy légi jármű bármilyen tevékenységéhez, így például az útvonal változtatásához továbbra is a légiforgalmi irányító engedélye szükséges.

Az új eljárás lehetővé teszi a légtér be- és kilépőpontja közötti legrövidebb útvonal kiválasztását, míg korábban erre nem mindig volt lehetőség. A pilóták mindig a legrövidebb és leggazdaságosabb útvonalat választják, ezzel a magyar légtérben a most bevezetett szabályoknak köszönhetően a tervezett útvonaltól függően az átrepülő légi járatok mintegy 2-3 percet spórolhatnak.

A free route koncepció bevezetése a HungaroControl közlése szerint nem befolyásolja a gépek navigációját, mivel az útvonalak tervezését eddig is, és ez után is egymást követő pontok beprogramozásával végezték, illetve végzik.

A HungaroControl csütörtökön közölte az MTI-vel, hogy Európában elsőként eltörölte a magyar légtérben az eddig létező útvonalakat, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az Európai Bizottság rendelete szerint 9 ezer méter felett a "free route" koncepciót minden uniós tagállamnak alkalmaznia kell, legkésőbb 2022. január 1-től.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!