2p

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH) összesen húszmillió forintos bírságot szabott ki a Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-re, ami az elektronikus hírközlési törvény alapján maximálisan kivethető bírság mintegy tíz százaléka - közölte a NHH hétfőn.

A közlemény szerint az NHH 14 millió forint bírságot azért szabott ki a cégre, mert az több esetben is jogszabálysértő módon korlátozta előfizetőit a szolgáltatás igénybevételében. További 6 millió forint bírságot szabott ki a hatóság a társaságra az előfizetői panaszok kezelésére vonatkozó előírások megsértése miatt.

Tavaly több, a számláját utólag fizető ügyfél is azzal a panasszal fordult az NHH-hoz, hogy a Vodafone az előfizetői szolgáltatást egy bizonyos összeghatár elérése után, külön értesítés nélkül korlátozta - úgy egyirányosította az előfizetői hozzáférést, hogy az előfizető csak hívást tudott fogadni, de kezdeményezni nem. Az NHH a panaszokat egy összevont piacfelügyeleti eljárásban vizsgálta ki.

Másodfokon is megállapították a jogszabálysértést

Az NHH elsőfokon, majd a Vodafone fellebbezése után másodfokon is megállapította, hogy a cég jogszabálysértő módon, egy az általános szerződési feltételekbe foglalt, de nem átlátható és nem objektív kitételre hivatkozva tiltotta le a híváskezdeményezést a panaszos ügyfelek esetében. Az elektronikus hírközlési szabályok nem zárják ki, hogy a szolgáltató a szolgáltatás értékhatárát rögzítse, de ezt az előfizető által szabadon választható és igénybe vehető külön szolgáltatásként kellett volna szerepeltetni az egyedi előfizetői szerződésben, a fogyasztók számára átlátható és egyértelmű módon.

A társaság köteles lett volna a hozzá beérkező számlapanaszokat 30 napon belül kivizsgálni és ennek eredményét - a fogyasztóvédelemről szóló törvény értelmében - a panaszosnak átadni, vagy 15 napon belül megküldeni, a szolgáltató azonban csak jelentős késedelemmel tájékoztatta a fogyasztókat a panasz kivizsgálásáról.

Az NHH határozatában kötelezte a Vodafone Magyarország Mobil Távközlési Zrt.-t, hogy a jogerőre emelkedésétől számított harminc napon belül törölje, vagy módosítsa az említett szerződési feltételeit. A kötelezettség késedelmes betartása, vagy nem teljesítése esetén az NHH újabb bírságot vethet ki, melynek összege elérheti a szolgáltató előző üzleti évi nettó árbevételének 0,25 százalékát.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!