4p

Az elődökénél kisebb árbevétellel számol 2010-ben a Neo FM és a Class FM, amelyek márkáinak teljes felépítése több évet is igénybe vehet. Az új adók megjelenése körüli hercehurca nyertesének tartott Juventus viszont növekvő árbevételt vár az idei évtől, és abban reménykedik, hogy sikerül éket vernie a két nagyhal közé. Mfor.hu tudósítás.

Mintegy húsz százalékkal kevesebb árbevételt érhet el a Neo FM és a Class FM együttesen elődeik, a Sláger és a Danubius Rádió tavalyi teljesítményéhez képest, mondta el a Napi Gazdaság "Célkeresztben a fogyasztó" című keddi konferenciáján Földes Ádám, a Neo FM-et birtokló Est Media Group (EMG) kereskedelmi ügyvezető igazgatója.   

Neo, Class: évekbe telhet a márka felépítése 

Földes szerint 2010 még egyértelműen az átmenet éve lesz, a márka teljes felépítése pedig 1,5-2 évet is igénybe vehet. Utalt arra, hogy az új adótól nem lehet egyből Sláger-, illetve Danubius-szintű eredményeket várni, hiszen utóbbiak 12, illetve 20 éves, bejáratott branddel rendelkeztek.         

Az árbevételt tekintve még óvatosabban fogalmazott Turi Árpád, a konkurens Class FM kereskedelmi igazgatója, aki szerint két-három évbe is telhet az elődök mutatóinak utolérése.

Turi szerint a márkaértékhez időre, pénzre és megfelelő stratégiára van szükség. Úgy véli, utóbbi megtalálása szempontjából az országos rádiók a rétegadóknál nehezebb helyzetben vannak, hiszen a népszerűség és az egyediség sokszor ellentétben áll egymással. Szerinte az elsődleges cél, hogy minél több embert érjenek el, és csak ezután következhet az egyedi arculat kialakítása.

Juventus: elérhető álmok


A jelenlévők közül a legoptimistább kilátásokról Laczkó Endre, a Juventus Rádió ügyvezető igazgatója számolt be, aki növekvő árbevételt vár az idei évtől. "A tervet az első három hónap adatai alapján tartjuk" - árulta el a vezető. Tavaly egyébként hasonló szintű bevételt könyvelhettek el, mint 2008-ban, ami nagyon jó eredmény ahhoz képest, hogy eközben a rádiós reklámpiac 30 százalékos zuhanást produkált.

A Juventus tehát - az előzetes jóslatoknak megfelelően - eddig jól jött ki az új adók november végi indulása körüli hercehurcából, a hozzájuk átpártolt hallgatók megtartása azonban nem lesz egyszerű feladat. "A hallgatottságunk egyértelműen nőtt év végén, és elérte az 1,4 millió főt, de januárban-februárban csökkent. Ha megint vissza tudnánk térni a korábban álomnak számító 1,3-1,4 millió fő közelébe, akkor már nagyon elégedett lennék. Reméljük, hogy sikerül éket verni a két nagy adó közé" - magyarázta Laczkó Endre.


A jelenlévők egyetértettek abban, hogy a hirdetők a kezdeti kivárás, bizalmatlanság után kezdenek felengedni. "A váltáskor felfokozott emocionális környezet vett minket körbe, érezni lehetett, hogy még az üzleti partnerek is kötődtek a régi adókhoz. Ezt le kellett győzni, most már helyre kerül a rádiós piac" - magyarázta Turi Árpád.

Jobban rajtolt a Class

A két új adó közül egyébként - mint ahogy azt a januári hallgatottsági adatok is mutatják - a rajt egyértelműen a Classnak sikerült jobban, amely állandó műsorszerkezettel és műsorvezetőkkel indult. A Neo viszont csak január közepére véglegesítette műsorstruktúráját (ekkor indult a Bumeráng című reggeli műsor -a szerk.), ráadásul - jegyezte meg Turi a konkurensről - az elején még kísérletezgetett a szerkezettel és a zenei kínálattal is.


Végül azonban a Neo is beállt a sorba, és ma már "megnyugtató tendenciák" jellemzik működését, magyarázta Földes. Újabb experimentális mutatványokra pedig már nem is nagyon lesz tér, hiszen - mint fogalmazott - "a végén a befektetőket az érdekli, mennyi profitot termelt a történet."

Wéber Balázs    

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!