4p

A magyar médiafogyasztási szokásokba mélyen beleégett, hogy karácsonykor az emberek a Reszkessetek betörőket nézik. A film hosszú évekig az RTL Klubon ment, idén viszont elhappolta előlük a TV2.

A két nagy kereskedelmi tévé idén is komolyan felkészült az ünnepi időszakra, hiszen az olyan klasszikusok, mint a fent említett Reszkessetek betörők mellett például az elmúlt évek egyik legsikeresebb animációs filmje, a Jégvarázs is képernyőre került.

A karácsonyi hétvége (december 23) utóbbi rajzfilmmel kezdődött, az RTL Klubon volt látható az Andersen mese Disney változata. A szombati napon ráadásul az egész estés mozifilm mellett két rövidebb film, a Jégvarázs: Olaf karácsonyi kalandja, és a Jégvarázs: Party láz című is képernyőre került. Érdekes módon a kereskedelmi célcsoportban utóbbi lett a legnézettebb műsor, ami vélhetőleg arra vezethető vissza, hogy a néhány perces időtartama miatt a nézők nem kapcsoltak el. A nézettségi rangsor második helyére a múlt héten a 18-49 évesek körében a Jégvarázs másfél órás változata került, míg Olaf a hatodik helyre volt jó.

Kevinnek mindegy, hogy melyik csatornán megy

A kereskedelmi célcsoportban december 24-én Kevin volt a király. A Reszkessetek betörők volt messze a legerősebb műsor. Ez persze nem meglepő, ha az elmúlt egy évtized nézettségi statisztikáit megnézzük, nagyon sokak számára ugyanis elképzelhetetlen, hogy szenteste ne ezt a filmet nézzék. Érdekesség, hogy volt olyan év, amikor az RTL volt a film hazai vetítésének jogtulajdonosa, de nem tűzték műsorra, erre reagálva pedig jelentős számú aláírást összegyűjtve küldtek a rajongók petíciót a csatornának. A jogok azonban a tavalyi évben lejártak, idén pedig a TV2 agresszívebb volt, és lecsapott a műsorra. A lépés pedig bevált, hiszen az emberek a film kedvéért átkapcsoltak.

A karácsonyi műsorok nézettségi statisztikáit elemezve ugyanakkor érdekes, hogy az idősebbek mennyivel más preferenciákkal rendelkeznek, az általuk kedvelt műsorok pedig a teljes népességet (4 év felettiek) tükröző listákon is érvényesülnek. Így például december 23-án ugyanebben a célcsoportban is remekül szerepelt a Jégvarázs, ám az animációs filmet megelőzte a Vigyázat gyerekkel vagyok. Ősszel a vetélkedő messze nem tudta azt hozni, mint egy évaddal korábban, karácsonykor viszont az összes tévénézőt tekintve majd minden ötödik ezt a műsort nézte (18,6% SHR). Összehasonlításképpen a kereskedelmi célcsoportban ez az arány 4 százalékponttal volt alacsonyabb.

A december 24-i műsoroknál is voltak hasonló érdekességek. Ekkor ugyanis a 18-49-ben a TV2-n a már említett Reszkessetek betörők vitte a prímet, nem úgy az időseket is magába foglaló teljes népesség esetén. Ebben ugyanis a Sztárban sztár + 1 kicsit lett a legnézettebb műsor. Itt még nagyobb, 6 százalékpont feletti volt a differencia a közönségarányban a két célcsoport között. Ha az RTL Klub számait nézzük a szenteste, akkor fordítva alakultak a dolgok, úgy tűnik nekik sokkal több fiatal nézőjük van. Az ott vetített Aranyhaj és a nagy gubanc című animációs film ugyanis 4,5 százalékponttal volt erősebb a kereskedelmi célcsoportban.

Ha előre tekintünk érdekes lesz miként alakul majd a szilveszteri és újévi tévés nézettség. A két nagy csatorna ugyanis egyrészt vélhetőleg elővette a korábbi évek statisztikáit, másrészt mintha összebeszéltek volna a program összeállításakor. Az RTL Klub és a TV2 is nagyon erősen preferálja ugyanis a Bud Spencer-Terence Hill párost. Az év utolsó napján az RTL-en lesz két filmjük, az igazi klasszikusnak számító Különben dühbe jövünk, illetve annak folytatása, az …és megint dühbe jövünk. Persze aki többre vágyik, az már délelőtt leülhet a készülékek elé, hiszen jön a Szuperzsaru, az Aranyeső Yuccában, a Nincs kettő négy nélkül, és a Kincs ami nincs is. Egyszóval az RTL a filmes páros maratoni szilveszteri buliját tartja. Ehhez képest a TV2 meglehetősen visszafogott lesz, bár ők is kiszolgálják a rajongókat. Ők december 31-én a Piedone Egyiptomban, majd január 1-én az Ördög jobb és bal keze első és második részét tűzik majd műsorra. 

A múlt hetet számokban összefoglalva azt láthattuk, hogy a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) az RTL Klub öt estét (19-23 óra között) nyert meg, míg a TV2 a Ninja Warrior révén a hétfőt, majd a Reszkessetek betörőkkel a vasárnapot húzta be. A főműsoridős sávban a piacvezetőt a tévé előtt ülők 14,2 százaléka nézte, ettől nem maradt el sokkal átlagosan a TV2, mely 12,5 százalékos közönségarányt ért el. Az RTL kábelcsatornái tovább távolodtak egymástól, a F+ 6,4 százalékos közönségarányával szemben a Cool csak 2,8 százalékot tudott. Ehhez közeli számot ért el a Viasat3 is (2,3% SHR), míg a középmezőnyben a sereghajtó a Duna TV lett, amely a 18-49 éves tévénézők átlag 1,7 százalékát érdekelte.
 
mfor.hu 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!