2p

Iránnak eltökélt szándéka, hogy hosszabb távon Ikarus autóbuszokat gyártson, így a legfontosabb feladat a szakmai partnerek megtalálása, és a tárgyalások megkezdése a gyár­tás előkészítéséről - nyilatkozott a Magyar Hírlapnak Széles Gábor, az Ikarus vállalatcsoport elnöke, hozzátéve, hogy néhány héten belül kiválaszthatják a partnercéget.

Széles Gábor, aki tagja volt a hétvégén Iránba látogató magyar de­legációnak, és ott ezer busz szállításáról kötött szerződést, elmondta, hogy az Ikarus évente háromezer autóbusz gyártását tervezi, ebből kétezret a külpiacokra szán. Megkezdték a tárgyalásokat az orosz partnerekkel, amelyről még nem árult el rész­leteket, de úgy vélte, egyre biztosabb, hogy a Kamaz lesz a cég partne­re.

Kína legnagyobb autóbuszgyártójával, a Yinlonggal a nyáron alapítottak vegyesvállalatot.

Az iráni a harmadik pillére a stratégiának - mondta. Az ottani elvárások és a műszaki követelmények mások, ez a fej­lesztési kapacitásokat illetően komoly kihívást jelent az Ikarusnak, de a beruházásoknak köszönhetően ele­get tudnak tenni a megrendelői elvárásoknak.

Iránba városi és re­gionális, szóló és csuklós buszt szállítanak, a járművekbe Euro 4-es és Eu­ro 5-ös környezetvédelmi norma szerint készült motorokat építenek, ugyanis az ottani finomítói adottságok miatt nem áll rendelkezésre olyan tisztaságú üzemanyag, amely az Euro 6-os motornál szükséges.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!