4p

Arra már volt példa, hogy a köztévé valamely csatornája főműsoridőben maga mögé utasítsa a kereskedelmi célcsoportban a TV2-t, ám heti összevetésben most először nyomta le egy kábeltelevízió.

Az a nyár eleje óta látszik, hogy a TV2 nem tesz különösebb erőfeszítést annak érdekében, hogy az RTL Klubot most megközelítse, vagy akár be is érje, ám azt aligha lehetett sejteni, hogy ennyire kevesen nézik majd a csatornát.

A mögöttünk hagyott héten a nézők még az eddigieknél is mostohábban kezelték Andy Vajna csatornáját, és négy olyan hétköznap este is volt, amikor a 18-49 éves korosztály tagjait tekintve a készülékek előtt ülők közül csak alig minden huszadik kapcsolt a TV2-re. Ez pedig igen halvány teljesítmény, ilyen számok a kábeltévékre jellemző. Nem véletlen, hogy a mostanában egyébként nem különösen erősen teljesítő Cool-nál csupán három este tudott magasabb közönségarányt elérni a kereskedelmi adó, míg a F+ a hét napból hat alkalommal magasabb arányt ért el. Ezek után nem meglepő, hogy az RTL-csoporthoz tartozó kábeltévé heti átlagban is a TV2 fölé tudott kerekedni.

"Jól teljesít a TV2, mégis zuhan a nézettség", mint amikor "Túlélték, mégis meghaltak"

A meglehetősen kínos számok ellenére a TV2-nél biztos, hogy nem kezdenek el kapkodni, ez a nyár már így fog eltelni náluk, és vélhetőleg inkább az őszi időszakra gyúrnak majd. Az szinte biztos, hogy idén is lesz Sztárban sztár, ami ugyan a néhány évvel korábbi szárnyaláshoz képest már az előző évadban is visszafogottabb volt, ahogy szerintünk most ősszel is az lesz, ám ennek ellenére a heti összevetésekben bérelt helye lesz a három legnézettebb műsor között. A vasárnapokat pedig a TV2 így ki is pipálhatja.


Más kérdés, hogy a TV2 esetében immár (vagy fogalmazhatunk úgy is, hogy még mindig) nem a hétvége, hanem a hétköznapok jelentik a megoldhatatlannak tűnő feladatot. A konkurens legerősebb műsorai – A Barátok közt, az Éjjel-nappal Budapest, a Fókusz, vagy a Híradó- ugyanis az évről-évre gyengülő számok ellenére is hegemóniát biztosítanak az RTL számára. Ezt kellene megtörnie a TV2-nek, amely egy évvel ezelőtt nagyon csúnyán elhasalt a Star Academy című realityvel. Idén tavasszal is voltak komoly gondok, ám a Vigyázat gyerekkel vagyok, vagy az 50 milliós játszma megcsillantott olyan reménysugarat, amibe kapaszkodhat a TV2.

Idén ősszel pedig újabb nagyágyút vethetnek be, újra indul ugyanis a TV2 emblematikus vetélkedője, az Áll az alku. A  gameshow házigazdája Gundel Takács Gábor lesz, akinek neve több, mint tíz éve összeforrt a táskás játékkal. A csatornának sikerült megállapodást kötni a Gundel Takács Gábort képviselő NuMuvee produkciós irodával, így újra feltűnik a TV2 képernyőjén a legendás játékmester. Fischer Gábor, a TV2 Csoport programigazgatója elmondta, hogy egy hosszú tárgyalás-sorozat eredményes lezárásaként sikerült erre a műsorra leszerződni. Mivel az Áll az alkut Gundel Takács Gábor vitte sikerre, ezért a TV2 számára hatalmas öröm, hogy 2017-ben is vele láthatják a nézők. Az Áll az alku népszerűségének Gundel Takács Gábor és a rejtélyes bankigazgató személye mellett az is a titka, hogy a műveltség mellett a szerencsén is múlik a győzelem. A számozott táskák idén is több tízmillió forintot rejtenek, tehát a tét óriási. A műsort az IKO Műsorgyártó készíti.

Iparági pletykák szerint a gameshow mellett heti és napi sorozata is lehet a TV2-nek, amelyek együtt már akár kihívást is jelenthetnek az RTL számára. A puding próbája persze az evés, de az egészen biztos, hogy ha nem sikerül a hétköznapokon felhúzni a TV2 számait, akkor esélyese lesz a versenytársa ellen.

A 29. héten főműsoridőben (19-23 óra között) a 18-49-es korcsoportban, az RTL Klub minden estét megnyert, a képernyők előtt ülők 14 százaléka követte a csatorna műsorait. Ahogy azt fent jeleztük, a TV2 nem vitézkedett, az átlagos közönségaránya 6,3 százalék volt. Az RTL erősebb kábelcsatornája, a F+ (6,5% SHR) mg is előzte őket. A Cool (4,1% SHR) stabilizálta a helyzetét. A középmezőnyt fej-fej melletti eredménnyel zárta a Duna TV (2,1% SHR) és a Visat3 (2,1% SHR).

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!