3p

Budapesti Közlekedési Központ (BKK) néven új közlekedési mamutcég létrehozásáról döntött mai ülésén a Fővárosi Közgyűlés. A BKK feladata lesz Budapest közlekedésének szervezése, irányítása és finanszírozása, valamint a fejlesztések koordinálása. Ez egyben azt is jelenti, hogy több fővárosi vállalatot lefokoznak – a BKV például kizárólag szolgáltató-üzemeltető feladatokat lát majd el. Mfor.hu háttér.

Elfogadta a budapesti közlekedési intézményrendszer átszervezéséről szóló, Tarlós István főpolgármester által jegyzett előterjesztést és létrehozta a Budapesti Közlekedési Központot (BKK) a Fővárosi Közgyűlés szerdai ülésén.

A BKK az új főnök

A főváros száz százalékos tulajdonában lévő BKK a Fővárosi Önkormányzatnak alárendelve működik majd, így közbülső szintet jelent az önkormányzat és a közlekedési szolgáltatók között. Stratégiai, fejlesztési, irányítási, megrendelői, koordinációs és ellenőrzési feladatokat fog ellátni, hogy hatékonyabbá tegye a főváros közlekedésének rendszerét. 

Mint az a főpolgármester által benyújtott előterjesztés mellékletéből kiderül, az átszervezés részeként a BKK több feladatkört is átvesz a budapesti közlekedési szolgáltatóktól és intézményektől. A Főpolgármesteri Hivatal Közlekedési Ügyosztályától például a közlekedés-szervezési és irányítási feladatokat "nyúlja le” - az ügyosztály a jövőben csupán hatósági feladatokat láthat el.

Szolga lesz a BKV-ból

A BKV-tól a közlekedés-szervezéshez, megrendeléshez, forgalomirányításhoz, értékesítéshez, ellenőrzéshez és a kiemelt közlekedésfejlesztési projektek lebonyolításához kapcsolódó feladatokat vállalja át, így a Kocsis István vezette cégnek a jövőben kizárólag a BKK által megrendelt szolgáltatások nyújtása és az infrastruktúra fenntartása lesz a dolga.

Az FKF Zrt.-től a közútkezelés irányításával, megrendelésével és ellenőrzésével, valamint a közúti forgalomirányítással kapcsolatos teendők szállnak át a BKK-re, amely a Parking Kft. és a taxiállomásokat működtető kft. munkáját teljes egészében átveszi majd.

Az átalakítás nyomán a Főpolgármesteri Hivatalban egy szűk létszámú közlekedési szervezet marad, az FKF-ből pedig szervezetileg kiválik a közútfenntartási terület, amely a BKK tulajdonosi felügyelete alá kerül.

A menetrendeket is a BKK írja majd

Az átszervezés azt jelenti, hogy a jövőben a BKK készíti és hajtja végre Budapest közlekedésfejlesztési elképzeléseit, bonyolítja le a nagyprojekteket, tervezi a közlekedési hálózatokat és menetrendeket. Emellett a mamutcég dolgozza ki a tarifakoncepciót, állítja elő és értékesíti a jegyeket és bérleteket, koordinálja a felújítási munkákat és felügyeli a taxiközlekedést - hogy csak néhány konkrét példát említsünk.     

Az üzemszerű működést a tervek szerint 2011 második felében megkezdő  BKK megalapításának költségeit - az ötvenmillió forintos alaptőkét és az induláshoz szükséges 100 millió forintot - a Fővárosi Önkormányzat biztosítja az általános tartalékokból.

24 évesen Budapest élén

Azt Tarlós István már korábban jelezte, hogy a 24 éves Vitézy Dávidot látná szívesen a cég élén - a javaslatot a közgyűlés elfogadta.

A közgazdász végzettségű Vitézy eddig leginkább a Városi és Elővárosi Közlekedési Egyesület egyik alapítójaként és szóvivőjeként szerzett ismertséget. Emellett 2007 januárjától 2009 decemberéig a Fidesz delegáltjaként tagja volt a BKV felügyelőbizottságának is, most pedig ismét beválasztották a közlekedési cég új felügyelőbizottságába, illetve igazgatóságába.  

W. B.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!