3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Marketing & Média szaklap második alkalommal készítette el Az 50 legbefolyásosabb ember a magyar médiaiparban című rangsort. A listára nem médiaszereplők, hanem azok a szakemberek kerültek fel, akik véleményükkel, döntéseikkel meghatározzák a magyar médiapiac trendjeit, kijelölik annak irányait, hangsúlyait. A ranglistát – az első alkalomhoz hasonlóan - Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója vezeti.

A Marketing & Média összeállítása szerint a médiapiac legbefolyásosabb embere ismét Dirk Gerkens, az RTL Klub vezérigazgatója lett. Nem panaszkodhatnak a TV2-nél sem, hiszen Várdy Zoltán, a csatorna vezérigazgatója három helyet előrelépve az ötödik helyen végzett.

A lista második helyén Bayer József, az Axel Springer ügyvezetője végzett, a sajtópiacot rajta kívül még a negyedik helyezést elért Szabó György, a Sanoma Budapest Zrt. vezérigazgatója képviseli a listán.

A médiaügynökségi vezetők közül a Top 50 legelőkelőbb helyét Simon Zsolt, a Mediaedge:cia ügyvezetője, a Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetségének az elnöke szerezte meg, miután a tavalyi hatodik után idén a harmadik helyezést érte el.

Bekerülők

Tavaly még egyedül Várdy Zoltán képviselte a TV2-t a Top 50-ben, a mostani összeállításba azonban két másik vezető is bekerült a csatornától: Gyöngyössy Bence program- és Kovács Krisztián kereskedelmi igazgató.

Rajtuk kívül még további nyolc új szereplője van a Marketing & Média 2009-es toplistájának. Közülük Mihók Attila, a Ringier Kiadó Kft. ügyvezetője érte el a legjobb helyezést, miután a 27. lett. Bekerült a Top 50-be Földes Ádám, a Da-nubius Rádió újdonsült vezérigazgatója, és Heal Edina a Sláger Rádió első embere is. A szélesebb körben kevéssé ismert médiapiaci szereplők közül pedig Holger Martens, aki a magyarországi Axel Springer társügyvezetője.

Kikerülők

A lista tavalyi szereplői közül idén tizen nem kerültek be a Top 50-be. A legelőkelőbb helyről Simó György esett ki, aki a Magyar Telekom vezérigazgató-helyetteseként 2008-ban még a kilencedik helyezést érte el, márciusban azonban távozott a telekommunikációs cégtől.

A kikerülők között van Kovács Nimród, aki a UPC közép-kelet-európai elnöki székét hátrahagyva nyugdíjba vonult. Az idei listában már nem szerepel az RTL Klub tavaly tavasszal felmondott kereskedelmi igazgatója, Steve Varcoe, és Serényi János, aki húsz év után hagyta ott a McCann Erickson reklámügynökséget.

Nők a listán

Az idei összeállításban valamelyest romlott a nő-férfi arány, a médiapiac 50 meghatározó embere között mindössze kilenc nő szerepel. Ez eggyel kevesebb, mint ami a tavalyi listában volt. Balogh Gabriella, az OTP Bank marketingvezetője tavaly távozott a pénzintézettől és nem került be az idei toplistába. Csak úgy, mint az Aegis médiaügynökséget irányító Hajós Katalin, aki idén éppen, hogy kimaradt a Top 50-ből. A két kieső helyett csak egy új belépő, Heal Edina, a Sláger Rádió vezérigazgatója képviseli a női nemet.

Azért ami a hölgyeket illeti, egy kétségtelenül pozitív trend is kiolvasható az idei összeállításból. Egyrészt a legbefolyásosabb tíz médiaszereplő közé bekerült Vidus Gabriella, az RTL Klub kereskedelmi igazgatója, másrészt a kilenc nőből nyolcan előre tudtak ugrani a toplistán. Utóbbiak közül a rekorder Kázmér Judit, a Pannon Lapok Társaságának stratégiai ügyvezetője, aki 2008-hoz képest idén 21 helyezéssel került előbbrébb és a 16. lett.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!