2p

A teljes hétvégén összesen 241 ezren látogattak ki a mogyoródi pályára, ez 15 százalékot meghaladó növekedést jelent az egy esztendővel korábbi adathoz képest. A legtöbben ezúttal is vasárnap voltak kint: a verseny napján a lelátók többsége megtelt, s rengeteg állójegyet is eladtak – mondta el a Világgazdaságnak Palik László, a Hungaroring Sport (HS) Zrt. elnöke.

A tavalyi, illetve az idei rekordból egyértelműen arra lehet következtetni, hogy megállt a nézőszám korábbi évekre jellemző csökkenése. A mogyoródi pályára kilátogató rajongók száma a 2003-as, 2004-es szezonban érte el a mélypontot, ezután azonban a HS marketingstratégiájának köszönhetően megfordult a tendencia.

Bár a mostani jegyárbevételt még nem lehet tudni – pontos adatok csak a jövő héten lesznek –, könnyen elképzelhető, hogy az idén a tavalyinál is több folyt be a belépők értékesítéséből. A múlt évben egyébként 2,25 milliárd forintos bevételre tett szert ebből a forrásból a HS, ez 34 százalékos növekedést jelentett az egy esztendővel korábbihoz képest.

A nézőszám emelkedésnek indulásával párhuzamosan egyébként megváltozott a helyszíni nézők összetétele is. Egyrészt a HS magyarországi kampányainak köszönhetően egyre több hazai rajongó nézi meg a ringen a Magyar Nagydíjat, másrészt több korábbi sztár visszavonulása miatt a külföldiek sem feltétlenül a hagyományosan sok szurkolót küldő országokból jönnek.

A mostani nagydíjon például – hála Robert Kubica sikeres szereplésének – fehér-pirosba öltöztek a Hungaroring lelátói és a környező dombok. Bár lehetett látni jónéhány finn, német és brit zászlót is, egyértelműen Lengyelországból jött a legtöbb turista, írja a Világgazdaság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!