2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nyereséges lett az idén az első negyedévben a svéd Electrolux az egy évvel korábbi veszteség után, mert a vártnál gyorsabban nőtt a kereslet, hatékonyabb lett a termelés, kedvezőbben alakultak a valutaárfolyamok és csökkent a nyersanyagok ára.

A háztartási berendezéseket gyártó svéd konszern - a Whirlpool után a második a világon - 911 millió korona (127 millió dollár) adózott eredményt ért el, szemben az egy évvel korábbi 346 millió korona veszteséggel. Az eredmény 35 százalékkal magasabb, mint amire elemzők számítottak.

A társaság - a Frigidaire, a Zanussi és az AEG-Electrolux márkákat is forgalmazza - kedden azt közölte, hogy szinte valamennyi piacon javult a helyzet, de különösen az Egyesült Államokban. Tíz negyedév visszaesése után Nyugat-Európában első ízben nőtt a kereslet az első három hónapban. A cég az idén további növekedésre számít.

A piac első számú szereplője, az amerikai Whirlpool hétfőn azt közölte, hogy a vártnál nagyobb mértékben, több mint kétszeresére nőtt a profitja az idei első negyedévben a globális kereslet élénkülésének köszönhetően. A társaság 164 millió dollár, részvényarányosan 2,13 dollár adózott eredményre tett szert a márciussal véget ért első negyedévben, míg egy évvel korábban 68 millió dollár, 91 cent volt a profit.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!