2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Legalább hárommillió dollárba (vagyis csaknem félmilliárd forintba) fog kerülni egy fél perces reklám az USA 2009-es amerikaifutball-bajnokságának döntője, vagyis a Super Bowl alatt. A 2008-as esemény alatt átlagosan 2,7 millióért kelt el harminc másodpercnyi reklámidő - közli a Wall Street Journal az NBC Universal illetékeseit idézve.

Nem csak a nézettséget tekintve döntött rekordot a 2008-as, XLII. Super Bowl mérkőzés közvetítése, hanem az értékesített reklámidő tekintetében. A kezdőrúgás és az utolsó lövés között a Fox csatorna összesen - a fizetős szponzormegjelenéseket, valamint az NFL futball liga és a Fox promóciós hirdetéseit is beleértve - 45 perc 10 másodperc hirdetést sugárzott, áll a TNS elemzésében.

Ezúttal is az Anheuser-Busch, a Bud Light és a Budweiser márka tulajdonosa volt az egyetlen sör hirdető a Super Bowl közvetítése alatt, reklámjai pedig üde színfoltot képeztek a rengeteg mozifilm és üdítőital hirdetés között.

A mérkőzés alatt nyolc különböző mozifilmet reklámoztak. Akár az előző években, most is ebben a kategóriában jelent meg a legtöbb konkurens márka. Feltűnő volt viszont az alkoholmentes ital reklámok elszaporodása. Ebben az évben hat különböző üdítőital márka jelent meg a meccs alatt: a hagyományos Pepsi Cola és Coca Cola hirdetések mellett az energiaitalok (Gatorade és Amp, mindkettő Pepsi termék) és az ízesített vizek (SoBe Life; Glaceau Vitamin Water, az előbbi Pepsi, az utóbbi Coca termék) is képviseltették magukat.

Végignézték a reklámokat is

Miközben a hirdetők állandó problémája, hogy a tévénézők jelentős része reflexszerűen kapcsol el, a Super Bowl közvetítése során ez a döntő alatt korántsem volt így. Átlagosan – a mérésre használt Los Angeles Charter Communication digitális kábeltelevízió hálózatot használók közül - a háztartások 30,3 százaléka kapcsolt a mérkőzésre. Ahogy az várható volt, a Super Bowl alatt csak kevesen kapcsoltak el a reklámblokkokról. A mérkőzést nézők szinte száz százaléka látta például a kezdőrúgás előtt vetített Ford F furgon 30 másodperces szpotját. A mérkőzés utáni levezető reklámblokkjaira már kevesebben figyeltek, a nézettség ekkor 31,4 százalékról 21,6 százalékra esett. A nézők a hirdetési idő kevesebb, mint 1 százalékát szakították meg csatornaváltással.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!