3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az összes háztartás 29 százaléka, az utazást tervezők 64 százaléka belföldi nyaralást tervez az idén, derül ki az Ecostat legújabb Turizmusbarométeréből. Az üdülésre családtagonként mintegy 118 ezer forintot szánunk, tudta meg az mfor.hu.

Kevesebben jönnek

Várakozáson felüli volt az Ecostat Turizmusbarométerének 2007. első félévi értéke, amely 46,5 százalék lett. Ez mintegy tíz százalékkal magasabb az előző félévinél, s az eddig mért legmagasabb érték. De messzemenő következtetéseket nem érdemes levonni a turizmus szárnyalásával kapcsolatban, mivel csak annyi történt, hogy a tavaly őszi események után jóval pesszimistábbnak értékelte a szakma a kilátásokat, mint azt az élet igazolta volna.

120 ezret költ egy magyar család üdülésre

Emellett élénkült a magyarok belföldi utazási kedve is, ami főként a megtakarítások szűkülésével, a reáljövedelem stagnálásával, illetve lassú növekedésével függ össze. A tavalyi megszorítások utáni ijedelem ugyan már alábbhagyott, de érzékelhető, hogy kevesebb pénzt költünk: idén átlagosan 118 969 forintot szánunk családtagonként nyaralásra. Az összeg csaknem 17 ezer forinttal kevesebb, mint a fél évvel korábban jelzett, tavaly év elején pedig még fejenként 170 ezer forintot sem sajnáltunk üdülésre.

Háztartásonként egyébként óriási eltéréseket mutat, mennyit szánunk pihenésre, akad, ahol tízezer, míg más családoknál fejenként félmillió forintot költenek. Ebből az összegből az utazást tervezők 64 százaléka idén magyarországi kiruccanást tervez, átlagosan három fő részvételével és 6,21 éjszakás távolmaradással, ami valamivel kevesebb, mint a korábbi évek tapastalatai. A legkívánatosabb célpont a Balaton (48 százalék), a megkérdezettek jóval alacsonyabb arányban, de említették még a Tisza-tavat és a Mátra-Bükk üdülőkörzetet is.

A külföldre igyekvők bő egy hetet terveznek nyaralásra, általában európai országokban, amelyek között kiemelkedő helyen állt Horvátország (31 százalék), de még ennél is többen (35 százalék) jelölték meg az egyéb európai célpontot. Hogy mely országok eshetnek ebbe a kategóriába és milyen arányban, azt az adatok ismertetésekor nem tárták fel, de nem elsősorban a szomszédos államokról, vagy Görög-, Francia- vagy Spanyolországról van szó. Érdekesség, hogy a háztartások mintegy háromnegyede saját maga szervezi nyaralását, és nem vesz igénybe utazásszervező és -közvetítő vállalkozást.

Kevesebb a külföldi turista

"A belpolitikai események elkedvetlenítették a hazaiakat, de a világtrendeket látva szinte semmi sem történt Magyarországon" - fogalmazott dr. Belyó Pál, az Ecostat igazgatója. Talán ennek is köszönhető, hogy a következő időszak elé optimistábban néz a vendéglátó- és a szállodaipar is, bár a hazai turizmus számára így is az év kihívása a megingott országimázs helyreállítása és a külföldi turisták érdeklődésének felkeltése. A legfontosabb vendégküldő országoknak számító Nagy-Britanniában, Németországban és Olaszországban az elemzés szerint jelentős erőfeszítéseket kell tenni a piacvesztés visszafordítására.

A már sokszor hangoztatott feladatok közt szerepel a főváros regionális turisztikai versenypozíciójának javítása, a tisztaság, a közbiztonság és a szolgáltatások színvonalának emelkedése. Jó pontot kaptunk azért, mert egyre több fapados légitársaság úticéljai közt szerepel hazánk, valamint az autóút- és autópálya kiépítettség is pozitív tényezőként esik latba.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!