2p

Izraeli zöldségeket és gyümölcsöket fog promotálni öt magyarországi áruházlánc. A Match, a Tesco, a Cora, a Kaisers, az Interspar, valamint a Metro üzleteiben november utolsó hetében lehet majd a Carmel termékeket kapni.

Az Izraelből származó zöldségeket és gyümölcsöket, továbbá az ezeket fémjelző Carmel márkanevet kívánják megismertetni a magyar fogyasztókkal november 23-30. között azzal a népszerűsítő akcióval, amelyben öt nagy szupermarketlánc vesz részt. A Match, a Tesco, a Cora, a Kaisers, az Interspar, valamint a Metro üzleteiben izraeli friss áruk hetét tartanak. Mind az öt áruházlánc boltjaiban egy-egy terméket kiemelten is kínálnak a vásárlóknak. A palettán egyebek között megtalálható az eper, a citrusfélék, a koktélparadicsom, a sárgadinnya, valamint az avokadó.

A rendezvényt szerdán a budapesti Mammut bevásárlóközpontjában lévő Match szupermarketben David Admon, Izrael állam budapesti nagykövete nyitotta meg. Az izraeli zöldség-gyümölcs exporttal foglalkozó Agrexco Ltd. kelet-európai régiómenedzsere, Maya Gindis a rendezvényen elmondta: úgy gondolják, hogy Magyarország a fontos fejlődő piacok közé tartozik és szükségszerű az itteni jelenlét. A Carmel a régiómenedzser szerint olyan különleges márka, amelyet meg kell mutatni a magyar vásárlóknak. A múlt évben mintegy 100 ezer euró volt a zöldség-gyümölcs export magyarországi értéke Izraelből, az idén pedig szeretnék elérni az 500 ezer eurót.

Az importőr Békési Kft. vezetője, Békési Zoltán elmondta, hogy az Izraelből behozott termékekkel nem versenyt akarnak támasztani a magyar zöldségeknek és gyümölcsöknek, hanem a téli holtszezont kívánják elsősorban kihasználni az izraeli export növelésére. Yahel Vilan, a budapesti izraeli nagykövetség tanácsosa mindehhez hozzátette, hogy az izraeli mezőgazdasági export csak Magyarország uniós tagságát követően indult meg, mivel addig jelentős vámok terhelték ezt az árucsoportot.

Az izraeli nagykövet jó lehetőséget lát a magyar-izraeli kereskedelmi kapcsolatok fejlesztésében. Magyarországról Izraelbe elsősorban hightech, valamint gyógyszerek és mezőgazdasági cikkek exportjára lát esélyt és jelezte azt is, hogy a magyar fogyasztók ha megismerik, bizonyára megkedvelik az izraeli friss zöldséget és gyümölcsöt, amely az egyik legjobb a világon.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!