5p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miután a nappalos munkavállalók felvették a munkát, a MÁV szerint javult a vasúti közlekedés az országban hétfőn. Budapesten mindhárom pályaudvaron és Miskolcon is közlekednek vonatok. A MÁV és a VDSZSZ ma 17 órakor folytatja az egyeztetést. A vasúttársaság már megelégedne 506 vonat közlekedtetésével is az elégséges szolgáltatás keretében.

Budapesten a Keleti, a Nyugati pályaudvar és a Déli pályaudvar is működik. A Nyugati pályaudvarról indulnak vonatok Vácra, Veresegyházára, Esztergomba, Ceglédre és Szeged felé, a Déliből pedig Győrbe, Székesfehérvárra, Pusztaszabolcsra és Dunaújvárosig lehet eljutni vonattal.

Az elővárosok már elérhetők

A szolnoki vonatok is beérkeznek a Keletibe, sőt Hatvan felől is van már közlekedés. A szolnoki pályaudvar is üzemel, továbbá a ceglédi is. A budapesti elővárosban szinte mindenhol utazhatnak egy-egy vonattal, amelyek óránként, másfél óránkét közlekednek, derül ki a MÁV mfor.hu-hoz eljuttatott közleményéből.

Miskolc Tiszai pályaudvaron néhányan felvették a munkát reggel óta, így egy vágányon mennek a Bz-motorvonatok a térségben. Debrecen, Nyíregyháza környékén közlekednek a vonatok, Mátészalkán nem járnak, illetve a szárnyvonalakon sem. Szeged állomás nem indít, nem fogad, a budapesti közlekedés Kiskundorozsma állomásról bonyolódik. Szeged és Kiskundorozsma között autóbuszok szállítják utasainkat.

Szeged-Rókusról kisebb késésekkel közlekednek Békéscsabára a vonatok. Nem járnak a vonatok Kisszénás-Kondoros, Mezőtúr-Orosháza-Mezőhegyes, Mezőhegyes-Battonya, valamint Szeged-Szabadka között. Kaposvár térségében sztrájk akadályozza a közlekedést.

Mi a helyzet Dunántúlon?

Szombathelyen még mindig áll a vasúti személyszállítás, a váltókezelők munkabeszüntetése miatt. Az utasokat a megszokott gyakorlatnak megfelelően eljuttatják a vonatpótló autóbuszok az első állomásokig (Püspökmolnári, Ják-Balogunyom és Acsád), ahonnét tovább juthatnak vonatokkal. A vépi állomáson nappali szolgálatra jelentkező forgalmi szolgálattevő is csatlakozott a munkabeszüntetőkhöz, így Vépen a személyszállító vonatok nem közlekednek.

A megszokottól eltérően a vonatpótló autóbuszok Vép állomás érintésével, Csorna irányába: Szombathely – Porpác között közlekednek, ahol lehetőség van a vonatokra történő átszállásra. Szombathely – Kőszeg között a személyvonat közlekedés szünetel. Ma a MÁV-START ZRt. munkavállalói közül a jegypénztárosok mindannyian felvették a munkát, ezért Szombathely állomáson biztosított a jegykiadás.

Zalaegerszeg területén a forgalmi szolgálatra jelentkező munkavállalók mindannyian felvették a munkát, Zalaegerszeg állomáson az átmenő vonatforgalom biztosított, az induló vonatok közlekedését a jegyvizsgálók munkabeszüntetése akadályozhatja.

Zalaegerszeg és Ukk között az új pályaszakasz forgalomba helyezésének következtében, a korábbi vonatpótló autóbuszok helyett már személyszállító vonatok közlekednek, amelyek indulását a jegyvizsgálók sztrájkja akadályozhatja.

Celldömölk az éjszakai helyzethez hasonlóan, nappal sem tud fogadni és indítani személyszállító vonatokat. A vonatpótló autóbuszok Celldömölk állomásról Boba és Vinár állomásig közlekednek. Veszprém területén nem sztrájkol senki a forgalmi munkavállalók közül, a vonatforgalom biztosított, mert a jegyvizsgálók is felvették a munkát, így erről az állomásról minden irányból tudnak fogadni és indítani vonatokat.

5-kor megint tárgyalnak

A MÁV és a VDSzSz december 22-én, 17 órakor egyeztetést tart. A még elégséges szolgáltatásban a MÁV álláspontja továbbra is az, hogy 506 vonat közlekedése szükséges a sztrájk ideje alatt. Amennyiben ma este a VDSzSz elfogadja ezt, netalán felfüggeszti a munkabeszüntetését, 24 óra elteltével állhat helyre a menetrend.    

A MÁV Csoport vezetősége emlékeztet arra, hogy immár lassan egy éve tart a VDSzSz Szolidaritás "gördülő" sztrájkja. Ez idő alatt egyetlen egy alkalommal sem sikerült megállapodni a sztrájk ideje alatti biztosítandó még elégséges szolgáltatásról. Normál menetrend esetén naponta 3200 vonatot közlekedtet a MÁV-Start Zrt.

1852-ről 506-ig engedett a MÁV

A MÁV ajánlatai az elmúlt hónapok során az elégséges szolgáltatás keretében működtetett vonatok számára 2008. februártól a következőképpen alakultak: 1852 járat (első februári ajánlat), majd ezt követően 1500, 1150,  974, december 18-án, csütörtökön, napi 724 vonat közlekedésére tett ajánlatot a vasút, december 20-án szombaton 506 vonat közlekedésére, amit december 21-én megismételt. 

A VDSzSz ragaszkodik a csupán 372 vonat közlekedéséhez. Abba a 13 évvel ezelőtt rögzített megállapodásba kapaszkodnak, amely arra az egy alkalomra volt érvényes egy olyan időszakban, amikor a napi leközlekedtetett vonatszám 2700 körül volt. Ez már nem hatályos, megváltozott a vasúti menetrendi szerkezet, de változtak az utazási szokások is, áll a MÁV közleményében.

A VDSZSZ még december 14-én hirdetett ismét határozatlan idejű sztrájkot, amely azóta is tart. Azóta a vonatközlekedés az egész ország területén kiszámíthatatlan.   

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!