2p

Az értékesítő személye meghatározhatja, melyik cég termékét választja a vevő : egy "őző" vagy túlságosan rámenős saleses nemcsak a vállalat hírnevét rontja, de az ügyfeleket is elriaszthatja. Az Atlantis Child Trainer Kft. és az mfor.hu által ősszel indított, kéthetente megjelenő tréningsorozat ezúttal az értékesítők képzéséhez ad tippeket.

Tudni kell szerepet játszani

Ahhoz, hogy valakiből jó saleses legyen, szükség van bizonyos adottságokra - állítja Tegzes Viktor, a Citroen kereskedelmi trénere. Mindenképpen hasznos, ha az illető kiváló kommunikációs ismeretekkel rendelkezik, vagy korábban más cégnél is dolgozott hasonló területen. "A felsőfokú végzettséggel rendelkezőkből könnyen képezhető sikeres eladó" - mondta.

"Őzéssel" is el lehet riasztani a vevőt

Tegzes szerint az értékesítők egyik leggyakoribb hibája, hogy nem kérdeznek eleget az ügyféltől, vagyis nem mérik fel kellőképpen az igényeket. Szerinte ha az eladó nem viselkedik megfelelően, például túlságosan rámenős vagy helytelenül fogalmaz, akkor elijesztheti a vásárlót. Előfordulhat, hogy az ügyfél, aki nem találja szimpatikusnak az eladót, ugyanazt a márkát egy másik szalonban veszi meg. A profi eladó nem beszél negatívan konkurenséről, és nem engedi el az ügyfelet a termékbemutatót követően anélkül, hogy elérhetőséget kérne tőle. Az autó átadása után nem összpontosít azonnal új vevőre, hanem ápolja a a kapcsolatot a már meglévő ügyféllel is, véli a tréner.

Rögtönözni kell az eladónak

Mester Sándor, a www.origo.hu értékesítési igazgatója szerint ahhoz, hogy egy tréning sikeres legyen, nem elég a jól kiválasztott módszertan, a jól felépített képzési program és a megfelelő körülmények. Fontos, hogy a képzésen résztvevők elfogadják a trénert, motiváltak legyenek és valóban akarjanak fejlődni.

"A prezentáció, a tárgyalástechnika és a testbeszéd alapvető fogásait gyakorlással el lehet sajátítani. Ebben a szakmában azonban nem lehet sikeres, aki emellett nem képes rögtönözni és szerepet játszani" - tette hozzá.

A sorozat támogatója az Atlantis Child. A Következő részben - két hét múlva - a vezetőképzésről olvashatnak.

Nagy Vajda Zsuzsa

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!