2p

Újra növekszik a sör kiskereskedelmi forgalma. Mennyiségben hét, értékben kilenc százalékkal emelkedett a bolti eladás, egyik évről a másikra. Így az éves forgalom megint túlhaladta a 100 milliárd forintot. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat, a 2006 július-2007 júniusi adatok alapján.

A dobozos sör iránti kereslet megint növekszik, magasabb átlagára ellenére. A mennyiségi eladásokból a fémdobozos sörök piaci részesedése egyik évről a másikra 51-ről 56 százalékra nőtt. Az üveges termékek részaránya ennek következtében 46 százalékról 41-re csökkent.

Az árak alakulásában szerepet játszik a kereskedelmi márkák növekvő részaránya. Idén júniusban 22 százalék jutott rájuk a mennyiségi eladásokból, míg tavaly a hatodik hónapban 17 százalék.

A kereskedelmi márkák erősödése együtt jár a modern bolttípusok térnyerésével. Az alkoholos sörök mennyiségben mért bolti eladásából a hipermarketek részaránya 18-ról 20 százalékra emelkedett, a 401-2500 négyzetméteres bolttípusé pedig 27 százalékról 28-ra. Ennek ellenére még mindig sokan vásárolnak sört hagyományos, kis élelmiszerüzletekben; hiszen az eladott sör több mint fele, 52 százaléka jut rájuk.

A kiszerelési szegmensek közül a boltokban legnépszerűbb a fél literes fémdobozos, amelyre az eladott sörmennyiség 55 százaléka jut, emelkedő tendenciával. További 37 százalékot visz el a fél literes üveges, amelynél csökkenést regisztrál a Nielsen.

Színesíti a sörkínálatot az alkoholmentes, amelyre az összes bolti eladás 3-4 százaléka jut. Ez az arány változatlan az utóbbi két évben, áll a társaság közleményében.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!