Jól tolható autókkal vannak tele az útjaink


A válság óta rohamosan öregedik a géppark.

Két év alatt 13,4-ről 13,9 évre nőtt a forgalomban lévő személyautók átlagéletkora Magyarországon, és az eladásra hirdetett autók átlagéletkora is közelít a 12 évhez - hívta fel a figyelmet Fodor László, a Használtautó.hu autós portál szakértője az M1 aktuális csatornán vasárnap.

Hozzátette: a válság indulása, 2007 óta rohamosan öregedik az autópark.

A portál statisztikái szerint az idősebb autók jóval hamarabb, átlagosan 4-5 hét alatt elkelnek, miközben a legfiatalabb, magasabb értékű autókat jellemzően két hónap alatt lehet eladni.

Kifejtette: azokban a megyékben, ahol alacsonyabbak az átlagkeresetek, 300 alatt van az ezer főre jutó autók száma, a fővárosban. Pest megyében, és a gazdaságilag fejlettebb megyékben pedig a 400-hoz közelít ez a szám. Európában jellemzően 400-600 autó jut ezer lakosra.

Fodor László problémának nevezte, hogy csaknem másfélszer annyi használt autót hoznak be az országba külföldről, mint amennyi új autót itthon eladnak. A behozott autók átlagéletkora tíz év feletti, így továbbra sem sikerül megállítani az autópark öregedését.

MTI


Tudja?

Vizes-vb költségszámláló*


* a közbeszerzési hirdetmények alapján ennyit már biztosan elköltöttünk a 25 milliárdosra tervezett rendezvényre

.
hirdetés
Promóció

Így kereshet pénzt profikkal
Érdemes a befektetési döntéseket magunknak meghozni, vagy bízzunk inkább szakemberekben?

Élményfaktor a digitális fizetésben
Lakást vegyünk vagy aranyat?

Nulla kamatot adnak a bankok? Akkor most mit kezdjen a pénzével?

-----------------------------------------------------------------------------

Most sokat spórolhat a céges tankoláson, mutatjuk hogyan!
Ha személyre szabott, prémium szolgáltatásokat szeretne valaki, nem a "megszokott" nagy olajvállalat kútjait érdemes választani.

-----------------------------------------------------------------------------

Mire épülnek a digitális fizetési modellek? Mi köze az élménynek a profithoz? Mit adhatunk a felhasználóknak?

Élményfaktor a digitális fizetésben

.
hirdetés
elrejt
 
.