3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A GVH engedélyezte, hogy a Procter & Gamble Company megvásárolja a Sara Lee Corporation Légfrissítő Üzletágát, közölte a hivatal.

A GVH 2010. június 17-én hozott döntésével engedélyezte, hogy a Procter & Gamble Company (P&G) megvásárolja a Sara Lee Corporation (Sara Lee) Légfrissítő Üzletágát. A tranzakció a Sara Lee szervezetét nem érinti, csak a Sara Lee-csoport légfrissítő üzletágának bizonyos eszközeit, amelyeket az Ambi Pur márkanév alatt ruháznak át a P&G javára Magyarországon és világszerte. Utóbbi oknál fogva a P&G összefonódás iránti kérelmet több nemzeti versenyhatósághoz is beadott, a tranzakció engedélyezésére Magyarországon kívül így más államok (Ausztria, Németországa, Norvégia, Ukrajna és Törökország) versenyhatóságai, majd az Európai Bizottság előtt is indult eljárás.

A légfrissítő termékek piacát fajtasokféleség jellemzi, a piacon lévő termékek adott alkalmazási körben könnyen felcserélhetőek, helyettesíthetőek egymással, állapította meg a GVH. A légfrissítő piacon a vásárlói kedv növelésében kifejezetten jelentős szerepet játszanak a reklámok, amelyek alapján egyes terméket, illetve termékcsaládot a vásárlók nagyobb mennyiségben választhatnak, míg mások háttérbe kerülhetnek. Ezért a gyártóknak lépést kell tartaniuk a folyamatosan változó fogyasztói preferenciákkal, a reklámok sugallta igényekkel, az újabb és újabb termékek piacra való bevezetésével.

A P&G Légfrissítő Üzletágába tartozó termékét a Febreze-t nem értékesíti Magyarországon és más légfrissítő termékkel sincs jelen a magyar piacon. A Sara Lee Magyarországon értékesített termékei Ambi Pur márkanéven kerülnek az üzletek polcaira, azonban a Légfrissítő Üzletágban termelőegysége hazánkban nincs.

A felek elképzelése szerint a két vállalkozás összefonódásával a P&G számára lehetőség nyílik arra, hogy fejlessze Légfrissítő Üzletágát, és így a légfrissítő termékek kereskedelmével bővítse a tevékenységét, mivel az Ambi Pur márkanév alatt forgalmazott termékeket a P&G fogja a továbbiakban forgalmazni. Így a márka nem fog eltűni az üzletekből, csupán a forgalmazó személye változik azzal, hogy a Sara Lee Légfrissítő Üzletága a P&G cégcsoporton belül fog továbbműködni. Az összefonódás következményeként a Sara Lee Corporation és a Sara Lee Hungary Gyártó és Kereskedő Zrt. tevékenysége a légfrissítő termékek piacán meg fog szűnni.

A GVH megállapította, hogy a Sara Lee Légfrissítő Üzletága és a P&G magyarországi tevékenysége között nincs átfedés, a tranzakció által csak a P&G által forgalmazott termékek köre, portfoliója fog növekedni. A GVH rendelkezésére álló adatok alapján nem merült fel olyan körülmény, mely alapján az összefonódás következtében káros versenyhatás lenne valószínűsíthető.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!