2p

Eddig nem volt egységesen elfogadott auditálási módszer a játékprogramokra, pedig reklámhordozó értékük már a tévéével vetekszik Amerikában.

Ez a hirdetési forma pedig már akkor is hatékony, ha nem túl tolakodó. A Nielsen ezen a területen végzett kutatásai szerint a játékban feltűnő márkákat a felhasználó már akkor is a tévéreklámokhoz hasonló arányban ismeri fel és jegyzi meg, ha csak látja a hirdetést, így annak nem is kell interaktívnak lennie.

A Nielsen új szolgáltatása a hagyományos médiában alkalmazott paraméterek, mint az elérés és a gyakoriság mellett speciálisan a játékokra vonatkozó adatokat is felmér majd, így azt is, hogy milyen hosszan látta a felhasználó a hirdetést és melyik napszakban. A játékosokat a program elindításakor arról is megkérdezik, hogy milyen márkákra figyeltek fel a hirdetésekben, és melyekre emlékeznek. A begyűjtött adatokat a megrendelő igényei szerint napi, heti vagy havi rendszerességgel szállítják majd.

[ajanlo=87][igazitas=left/]A szolgáltatást a Nielsennel együtt tesztelő Massive olyan rendszert alakított ki, amellyel a PC-s játékok mellett a konzolosokban elhelyezett hirdetéseket is auditálni tudják. A programkódba beépített szoftverrel lekérdezett adatokat az interneten keresztül gyűjtik majd be. Pontos visszajelzéshez eddig csak a teljesen online játékokat üzemeltető szolgáltatók jutottak.

Az AdAge szerint a Massive és a Nielsen nem lesz sokáig egyedül a piacon ezzel a szolgáltatással. A nagy játékkiadók, mint az Electronic Arts, az Activision vagy a WildTangent már dolgoznak a saját felmérési technológiájukon, és ők a hirdetéseket is jobban beépítik a játékprogramokba.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!