Képezd magad on-line!



Az on-line távoktatás, az e-Learning az internet legígéretesebb alkalmazásai közé tartozik. Bár Európa lemaradása jelentős Amerikához képest, a hátrány nem behozhatatlan.

Az on-line távoktatás, az e-Learning az internet legígéretesebb alkalmazásai közé tartozik. Bár Európa lemaradása jelentős Amerikához képest, a hátrány nem behozhatatlan.

Azoknak a cégnek, amelyek versenyképesek akarnak maradni, állandóan fejlődniük kell. Szervezetüknek alkalmasnak kell lennie az átalakulásokra, az alkalmazottak folytonos képzését pedig nem nyűgként, hanem fontos befektetésként kell kezelniük. Az e-learning olyan eszközt jelenthet, amely egyaránt támogatja a szakmai tudás növelését és a dolgozók személyes motivációjának javítását.

Egyesek számára ma már nem az e-learning elméleti megközelítése, hanem annak gyakorlati megvalósítása a téma. Nemcsak az IT ipar cégei rendelik meg az oktatásszervező rendszereket (LMS), webes kommunikációs termékeket, élő interaktív tréning megoldásokat, hanem az üzleti élet legkülönbözőbb területeinek olyan különböző képviselői is, mint a Procter and Gamble, a Reuters, a Harvard Business School Publishing és McGraw-Hill kiadók, vagy a Shell Oil. A vállalatok 2000-ben becslések szerint 19 milliárd dollárt költöttek tréning programokra, 2003-ra pedig 29 milliárd dollárra is nőhet ez az összeg.

A folyamatosan növekvő McDonald's világszerte 1,5 millió alkalmazottal rendelkezik. Képzésükre létrehozták az úgynevezett Hamburger Egyetemet (az USA egyik legrégebbi vállalati egyeteme), évente majd 6 ezer "tanulót"oktatnak. A tervek szerint, az eljövendő 3-5 évben kiépül, a már meglévő "bricks-and-mortar" tréning programokat kiegészítő virtuális képzés. A próba (pilot) verzió a személyzet képzésére ez évben indul el, a kulturális és nyelvi különbözőségek leküzdésére spanyolul, angolul, franciául és kínaiul folyik majd az oktatás. Tananyag lesz a vendéglátás, élelmiszerbiztonság vagy éppen az éttermi tisztaság. A Learning Content Management rendszer, a szokásos szolgáltatásokon felül speciális módon folyamatosan monitorozza az alkalmazottak szereplését, s ha szükséges javítja, frissíti a rendszer tartalmát. A just-in-time tanulás bevezetésétol a képzési idő 40-60 százalékos
csökkenését, ill. a tananyag iránti fogékonyság megkétszereződését várják a cégnél.

Az egyik amerikai vállalat olyan internetes képzést alkalmaz, amelynek része a "train-the-trainer" funkció, mikor is, ha valaki olyan tudással rendelkezik, amivel a többiek nem, akkor tanárrá válhat és csoportot kaphat. A képzés további előnye, hogy több területet egyszerre tanulhatunk, s nemcsak a megköveteltet.

.

Olvasta már?



hirdetés
Motivációs ajándékokat vesz 143 millióért az MLSZMotivációs ajándékokat vesz 143 millióért az MLSZ

Kulcstartók és motivációs medálok járnak a Bozsik-programban résztvevők számára.

.
hirdetés
elrejt
 
.