2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miután az ajánlatkérő Parking Szervező, Fejlesztő és Tanácsadó Kft. képtelenné vált a szerződés teljesítésére, nem hirdetett eredményt a 75 (plusz 10 százalék) kerékpár dokkoló tervezésére kiírt nyílt közbeszerzésre - a közlemény a szerdai Közbeszerzési Értesítőben jelent meg.

A megvalósítással  és üzemeltetéssel megbízott Parking Kft. úgy tervezte, hogy jövő júliusban Budapesten is beindul a Nyugat-Európában már elterjedt bérbicikli-rendszer, amely keretében automatáknál kölcsönözhetünk majd lopásbiztosnak ígért kerékpárokat pár száz forintért. Mint arról korábban az mfor.hu beszámolt, az eredeti tervek szerint az egymilliárd forintból megvalósuló projekt közbeszerzési pályázatát idén novemberben írták volna ki.

A korábbi hírek szerint a bérbicikli-rendszer a belső városrészekben 74 dokkoló állomással és összesen 1000 kerékpárral indult volna. A beruházás várható költsége egymilliárd forint lenne - ennek nagy részét (maximum 900 millió forintot) az Európai Unió állná. Pesten 60, Budán 13 gyűjtőállomást alakítottak volna ki, állomásonként átlagosan 22 dokkolóval. A gyűjtőállomásokat egymástól 300-400 méterre lettek volna, közterületeken (parkolósávokban és gyalogos felületeken), a legfontosabb közlekedési csomópontok közelében, illetve a közösségi közlekedési megállóktól távolabb található utazási célpontok mellett.

A korábbi híradások szerint a kerékpárok felvétele és leadása önkiszolgáló módon történt volna, bankkártya, hitelkártya, chipkártya vagy mobiltelefon használatával. A Fővárosi Önkormányzat 2009 júniusában nyújtotta be azt az európai uniós pályázatot, amely egy nyugat-európai mintájú közösségi kerékpárkölcsönző-rendszer kialakítását szolgálta. A kormány döntése alapján a főváros pályázata hazai és uniós forrásból 900 millió forint támogatásban részesülhetett.

Szeptember közepén az ajánlatkérő közölte a névválasztási pályázat eredményét is: BuBi lett volna a budapesti automata kerékpárkölcsönző neve.

A közbeszerzésre négy ajánlat érkezett. Az ajánlattevők a következők voltak: UVATERV Zrt., Közlekedés Unió Konzorcium, Budapest Főváros Városépítési Tervező Kft., illetve a SPEOS-COWI Magyarország Konzorcium.

MTI/mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!