2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az eredeti terveknél 17 százalékkal többe kerül a legfrissebb számítások szerint a legfontosabb európai közlekedési hálózatok összekapcsolása, ráadásul az építkezés többhelyütt lemaradásban is van, derül ki az Európai Bizottság keddi jelentéséből.

Olyan, a kontinenst keresztül-kasul behálózó közúti és vasúti beruházásokról van szó, amelyek nagyrészét az EU még a folyó költségvetési periódusban, 2013-ig szerette volna befejezni. A jelenlegi becslés szerint a kiépítés összköltsége már megközelíti a 400 milliárd eurót. Az uniónak elsősorban a határszakaszokon és a nehezebben megtérülő szakaszoknál kell segítenie az építkezésben.

Az uniós közlekedési miniszterek szlovéniai találkozóján közzétett bizottsági jelentés leszögezte, hogy a hálózat kiépítésére szükség van az uniós gazdasági növekedés és foglalkoztatás maximális javításához, illetve az egységes belső EU-piac kiterjesztéséhez. Hozzátette, hogy további komoly erőfeszítéseket kell tenni a lemaradások behozásához, a programok időbeni befejezéséhez.

A bizottság szerint a nehéz nemzetközi gazdasági helyzetben is hasznos lehet az uniónak a nagyszabású beruházások kivitelezése.

Jacques Barrot közlekedési biztos a dokumentumban kiemelte azt is, hogy jelentős haladást értek viszont el több folyosó kiépítésében.

A jelentés szerint az EU-tagállamok tavaly összesen 11,5 milliárd eurónyi uniós támogatást kértek - több mint kétszer többet az EU-költségvetésben előirányzott 5,1 milliárdnál - a hálózat építésének támogatására, 55 milliárd eurónyi fejlesztéshez. Ezek közé tartozik a Lyon-Torino gyorsvasútvonal, amelyet a tervek szerint később Magyarországon át az ukrán határig meghosszabbítanak, és a Párizs-Pozsony gyorsvasút, amely később ugyancsak tovább húzódhat Budapestig. A Berlin-Palermo vasútvonal dél-olaszországi szakasza kapta a legnagyobb támogatást a tavalyi, 5,1 milliárd eurós teljes kiutalásból, a második helyezett a franciaországi Lyon és a magyar-ukrán határ közötti vasútvonal volt.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!