4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kereskedelmileg fontos célcsoportban nagyon bejött a foci a köztévének, hiszen hajszál híján az egész dobogót kibérelték a múlt héten a két elődöntővel és a vasárnap esti döntővel. A teljes lakosság körében azonban továbbra is a reality-k és a szappanoperák hódítanak.

A foci-eb záró hete ismét komoly nézettséget hozott a közszolgálati tévének, csak azt bánhatta a csatorna vezetése, hogy a múlt hétre már csak három meccs jutott, így a két elődöntővel és a vasárnapi fináléval csak három estét tudtak megnyerni. A kereskedelmileg fontos 18-49 közötti korosztályban kishíján a teljes dobogót kibérelte az MTV: a spanyol-olasz döntőt az éppen tévézők 34,4 százaléka nézte ebben a csoportban vasárnap este, míg a második a szerdai spanyol-portugál elődöntő lett 32,2 százalékos közönségaránnyal. A másik elődöntő csütörtökön 30 százalékos közönségarányt ért el, ezzel a heti toplistán a negyedik helyre szorult.

A teljes lakosság körében az Európa-bajnokság döntője csak a hatodik legnézettebb műsor lett, több mint 1,3 millióan látták, ahogy Iniestáék lealázták az olasz csapatot. A szerdai elődöntőt 1,24 millióan, míg a csütörtökit 1,22 millióan követtél élőben a köztévé csatornáján. Aztán ezekkel ki is fújt az MTV muníciója, a teljes lakosság körében a meccsek mellett csak a vasárnapi Telesport fér azt első ötvenbe bő 700 ezres nézettségével. Azonban ez is az Eb-döntőhöz kapcsolódott, hiszen ekkor a záróünnepséget, és a döntő előtti esélylatolgatást nézhették az érdeklődők.

A két nagy kereskedelmi csatorna versenye a múlt hét is az RTL Klub fölényét hozta, hiszen a három focimeccs közé csak a péntek este indult új reality, a Házasodna a gazda tudott befurakodni. Ez a 18-49-es korosztályban a múlt hét harmadik legnézettebb műsora volt, vagyis a jelek szerint még a városi embereket is érdekli, hogy a tévés producerek szerint hogyan próbál magának asszonyt találni egy vidéki gazda. Az új műsor mellett az RTL másik zászlóshajója a Barátok közt volt, mely a nyári szünet előtt három epizóddal is be tudott kerülni a tíz legnézettebb műsor közé. A pénteki "évadzáró" például a tévénézők 33 százalékát ültette az RTL Klub elé. A TV2 a múlt héten csak a Jóban-rosszban és a Tények egy-egy adásával tudott bekerülni a top tízbe a teljes lakosság körében.

Ha a legfontosabb esti időszakot (19-23 óra között) vesszük figyelembe a kereskedelmileg fontos célcsoportban, akkor a négy RTL-győzelem és a három M1-siker (a foci-EB meccsei) született. Nem volt igazán szerencséje a TV2-nek, mely egyetlen estét sem tudott megnyerni, hiszen amikor az M1-et megelőzte, akkor az RTL hagyta le, amikor pedig a fő konkurenst, akkor az M1 előzött.

Hétfőn a Dr. Csont aktuális epizódja verte meg elég jelentősen az NCIS-t, majd az előny csak nőtt a CSI ideje alatt. Kedden A Mentalista és A Grace klinika hozták az estét az RTL-nek, de érdekesség, hogy még a szerdai Doktor House is kikapott az RTL-en futó filmtől, miközben a többség Cristiano Ronaldóék kiesését nézte az M1-en. Pénteken a már említett Házasodna a gazda majdnem kétszer akkora közönségarányt ért el, mint a TV2-n futó A testvériség.

A jelek szerint egyébként a TV2 is a könnyebb műfajokban próbál nézőket magához csábítani, hiszen a héten elkezdték ismételni az Ezek megőrültek epizódjait este nyolctól, a celebek szívatása pedig korábban komoly nézetséget hozott. Kérdés, hogy sikerül-e ismét megfogni a nézőket, amiben sokat segíthet az a tény is, hogy most már a Barátok közt sem jelent konkurenciát a nyári szünet miatt.

A múlt héten egyébként az RTL átlagosan 20,6 százalékos közönségarányt ért el a 18-49 éves korosztályban főműsoridőben, mögötte a TV2 végzett 18,6 százalékkal, míg harmadik az MTV lett 14,7 százalékos arányával. A közepes csatornák közül a Cool 5,3 százalékot ért el, míg a Film+ és a Viasat3 fej-fej mellett értek el 4,2 illetve 4,1 százalékot. Ebben a körben egyébként a Viasat volt a múlt hét nyertese, hiszen fél százalékkal tudta növelni közönségarányát.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!