2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az intenzív terjeszkedési terv első lépéseként 2009-ben két új áruházat nyit Magyarországon az Electro World. Mint ismert, ma jelentették be, hogy a hazai hálózatot a DSG International egy euróért eladja az EW Electro Retail Ltd.-nek.

Az egyik új áruház Miskolcon, a másik a budai Skála helyén épülő Allee bevásárlóközpontban nyílik. Az Electro World jelenleg 432 főt foglalkoztat Magyarországon, és az év végéig mintegy 100 új munkahely megteremtését tervezi.

A DSG International, amely Európa második legnagyobb eletronikai termékeket árusító kiskereskedelmi hálózatát üzemelteti, ma jelentette be: megállapodást kötött az EW Electro Retail Ltd. céggel, hogy egy euróért eladja neki a magyarországi Electro World hálózatot. A vállalat 16 Csehországban, illetve 3 Szlovákiában működő Electro World üzletét megtartja, nyolc lengyelországi üzletének helyzetét pedig még tovább elemzi. Az Electro World a május elején záruló pénzügyi évben 6,8 millió font működési veszteséget szenvedett el közép-európai áruházaiban.

A DSG, amely erőteljesen megszenvedte az európai fogyasztói kiadások csökkenését, a múlt hónapban 311 millió fontot különített el üzlethálózata átalakításának felgyorsítása, illetve pénzügyi pozíciói javítása érdekében.

A vállalat április végén kétmilliárd forinttal 4,058 milliárd forintra növelte a kilenc magyarországi áruházzal rendelkező Electro World Magyarország Kft. törzstőkéje, amivel a brit cég tulajdonosi hányada csaknem száz százalékra ugrott.

A vevő, az EW Electro Retail Ltd. a TechnomarketDomo Holding érdekkörébe tartozik. A TechnomarketDomo Romániában, Bulgáriában és Szerbiában több mint 250 áruházat működtet Domo és Technomarket márkanevek alatt. A cégcsoport 2008. évi nettó árbevétele meghaladta a 600 millió eurót.

A csoport közép-kelet-európai terjeszkedési stratégiájában kiemelt helyen szerepel a magyar és a szlovák piacra való belépés, ennek első lépése a kilenc áruházból álló hazai Electro World-lánc megvásárlása - olvasható az Electro World közleményben.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!