A közepes, 50 főt alkalmazó cégeknél átlagosan 10 millió forint többletköltséget jelent a spamek kezelése a munkaidő-kiesés, a véletlenül törölt levelek visszakeresése, és az esetleges vírusok miatt - ismertette Nemes Dániel, a cég stratégiai igazgatója.
A magyar nyelvű spamek kezelésére keres megoldást legújabb fejlesztése keretében a filter:max, a megfelelő szűréshez manapság már a levelek nyelvi elemzése is szükséges - mutatott rá Nemes Dániel. A jövő évben a cég 20-30 millió forintot kíván fejlesztésekre fordítani - tette hozzá.
A társaság novemberben 200 vállalat válaszai alapján felmérést készített a kéretlen levelekről és a spamekkel szembeni védekezésről. Az adatok szerint a vállalatok teljes e-mail forgalmának közel 30 százaléka spam, ugyanakkor a megkérdezetteknek csak 53 százaléka védekezik valamilyen megoldással.
A vállalatok jelentős része, a megkérdezettek 38 százaléka a kereskedelmi szoftverrel történő szűrést alkalmazza, 18 százalékuk a levelezőprogramba beépített szűrőt, 18 százalék pedig a tűzfalba beépített megoldásokat választ.
Az igazgató ismertetése szerint a 2003-ban alapított, mintegy száz ügyféllel rendelkező cég tavalyi forgalma 48 millió forint volt, az idén azonban már 100 millió forint feletti árbevétellel számolnak. A jövő évben szintén a forgalom megduplázása a cél, amit arra alapoznak, hogy a cégek kezdik felismerni a drágább, de biztonságosabb védelmet nyújtó szűrőprogramok jelentőségét.