3p

A megszorító intézkedések hatása ellenére legkevesebb infláció feletti növekedésre számít 2007-ben is a 138 boltot tömörítő Euronics Kft. A cég az elmúlt évben rekordszintű növekedést ért el bruttó árbevételben, 55 milliárd forintra növelte eladásait – jelentették be az Euronics vezetői sajtótájékoztatón csütörtökön.

Idén 12 új boltot nyit

A műszaki piacnál lényegesen gyorsabban, mintegy 15 százalékkal bővült az Euronics Kft. árbevétele az elmúlt évben: a társaság 47 milliárd forintról 55 milliárdra növelte bruttó árbevételét. A cég által a Gfk-tól beszerzett adatok alapján a piac összességében kevesebb mint hat százalékkal tudott nőni.

A hódmezővásárhelyi Bravotech Kft. és a veszprémi Vöröskő Kft. által hat évvel ezelőtt alapított műszaki áruházlánc idén összesen 12 új bolt nyitását tervezi, amelyek közül az elsőt május 16-án, Békéscsabán avatják fel. A társaság jelenleg összesen 138 üzletet üzemeltet, amelyek beszerzése és marketing tevékenysége közös.

Szeptemberben volt visszaesés

Az áruházlánc a boltok számát tekintve első és forgalom alapján a második helyezett mind Magyarországon, mind európai szinten - hangsúlyozta Rohrbock András, az Euronics Kft. ügyvezetője. A társaság a megszorító intézkedések érezhető hatása ellenére idén legalább infláció feletti növekedést tervez, amelyet az új boltok nyitása is erősíthet. Az Euronics az egyensúlyi program bejelentése után szeptemberben tapasztalt egy általános visszaesést az eladások terén, azonban a karácsonyi forgalom korrigálta az összképet.

A hagyományos kereskedőket tömörítő hálózat mosógépek terén például a nyolc százalékos piaci bővülés mellett összességében csaknem 30 százalékkal tudta növelni értékesítését. Ezzel az eladási értékkel a cég becslései szerint 28 százalékos a részesedésük a piacon az adott szegmensben.

A szórakoztató elektronikai piacon az elmúlt évben két területet leszámítva minden termékkörben csökkentek az eladások. Ez igaz a kamerákra, autohifikre és képcsöves tévékre is, miközben egyedül az MP3 lejátszók, illetve LCD és plazma tévék iránt nőtt a kereslet. A cég részesedése az LCD és plazma tévék piacán 2006-ban csaknem elérte a 17 százalékot.

Összeállításunkat a műszaki elektronikai áruházak piaci trendjeiről péntek reggel olvashatják.

Nagy V. Zs.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:
45 millióra büntette a GVH az Euronicsot
Karácsony: a megszorítások ellenére nő a vásárlási kedv
Áruházak sorát nyitja a Euronics Budapesten

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!