1p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Elfogadták az Európai Unió közlekedési miniszterei, hogy szabaddá váljon a kabotázs az európai fuvarozási piacon - írja a Világgazdaság.

A 2014-től életbe lépő megállapodás értelmében azok a fuvarozók, akik leszállították egy másik tagállamba címzett árujukat, visszafelé elvállalhatnak más megbízásokat, csökkentve ezzel az üresjáratokból fakadó anyagi veszteséget és környezeti terhelést. A hazatérés előtt hét nap alatt legfeljebb három ilyen pluszfuvart vállalhatnak el a kamionosok.

A nemzetközi közúti árufuvarozás már 1992 óta szabad az unión belül, de az indulási és a célország közé eső tagállamokat érintő kabotázsszállításokra ez nem vonatkozik. A jelentős árufuvarozó ágazattal rendelkező tagállamok - köztük Németország, Belgium, Luxemburg, Hollandia és több új tagország - a szektor teljes felszabadításáért álltak ki, és ez EP is ilyen határozatot hozott. Az EU-országok többsége - élükön Franciaországgal, Olaszországgal és Ausztriával - viszont lassabb piacnyitást szorgalmazott - számol be a Világgazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!