3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A száz legnagyobb amerikai reklámozó tavaly 1,7 százalékkal költött többet hirdetésre, mint egy évvel korábban, a teljes reklámköltés pedig mindössze 0,3 százalékkal emelkedett 2007-ben. Ez a 2001-es recesszió óta a leggyengébb adat.

Jelentősen visszaesett tavaly az amerikai cégek reklámköltése, bár néhány területen - például a direkt marketingben és a promóciókban - javulás volt megfigyelhető. A korábban nem mért területek növekedése azonban így is elmaradt az elmúlt évek átlagos növekedési ütemétől.

A Procter & Gamble tavaly mérföldkőhöz érkezett: a cég először Amerikában átlépte az 5 milliárd dolláros hirdetési küszöböt. Ugyanakkor arra is megvan a magyarázat, miért esett vissza a teljes reklámköltés: a cégek is megérezték az általános gazdasági visszaesést, emellett egyre nagyobb nyomás nehezedett rájuk, hogy csökkentsék kiadásaikat. A legtöbb cég a marketingköltségeken próbált spórolni.

A tavalyi éves felmérés azt is alátámasztotta, hogy a hirdetők továbbra is az újfajta médiumok felé mozdultak el a klasszikus, mérhető csatornák - például az újságok és a tévé - felől. 2006-ban a print média és a tévék még a teljes rekláémköltés 58,9 százalékát adták, tavaly ez az arány leesett 58,1 százalékra.

A korábban nem mért hirdetési csatornák egyre nagyobb szeletet hasítanak ki az amerikai reklámtortából. Ebbe a kategóriába tartozik a direkt marketing, a promóciók és a digitális hirdetések bizonyos fajtái, például a fizetős keresők.

A borús amerikai reklámpiacon az internet jelenti az egyetlen pozitív szigetet. A 100 legnagyobb reklámozó tavaly 33 százalékkal több pénzt költött el mérhető internetes hirdetésekre, mint egy évvel korábban. A képernyőn megjelenő hirdetések - például bannerek - részarány a teljes reklámköltésből tavaly 6,8 százalékra emelkedett a 2006-os 5,1 százalékról.

Az internet viszont nem tudta ellensúlyozni a többi klasszikus médium visszaesését: a 100 legnaqgyobb hirdető marketingköltségének csak 8,5 százalékát költötte el újságoknál, a tévéknél pedig 1,2 százalékos visszaesés volt tapasztalható.

A legnagyobb hirdető tavaly a már említett procter & Gamble volt az Egyesült Államokban, a cég összesen 5,2 milliárd dollárt költött el a reklámpiacon. A General Motors marketingkiadásai 8,7 százalékkal csökkentek tavaly, 3 milliárdos értékével a cég a negyedik helyre esett vissza. A GM mellett több nagy autóipari cég is jelentősen csökkentette reklámkiadásait: így tett a Ford, a Chrysler, a Toyota, a Honda és a Hyundai is. Az autóipar teljes részesedése a reklámköltésből 6,4 százalékkal esett vissza, 18,5 milliárd dollárt tett ki.

Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!