2p

Késve érkező emberek, hosszúra nyúlt ebédszünet, korábban távozó alkalmazottak - mind olyan tényező, amelyen méltán húzhatja fel magát egy vezető. Egyes szakemberek azonban arra intenek, hogy nem attól fog egy csapat jól teljesíteni, ha a bolhából is elefántot csinál a főnök, és a legapróbb hibákat is szőrszálhasogató módon kezeli.

Vigyázat, romantikus laza csávók!

3; Meghatározó külső

Egy vezetőnek időnként a külső jegyekre is figyelnie kell. Néhány dolgozóban esetleg szimpátiát ébreszt, ha laza az öltözködésünk, formabontó a frizuránk, ám ezt csak bizonyos határok között tegyük. Inkább érdemes kicsit konzervatívabbnak lenni, mint azt sugallni, hogy "kopott" a cégünk, a részlegünk, amelynek élén állunk. Ha külső partnerrel, ügyféllel találkozunk, a fenti észrevételek még inkább érvényesek. Míg a munkatársaink esetleg ismernek minket és elfogadják megjelenésünket, az ügyfelek könnyen lehet, hogy kevésbé lesznek megértőek.

4; Hagyjuk a személyeskedést

A munkahelyek működésének tipikus aknája egy esetleges románc, vagy olyan mély kapcsolat, ami elhomályosítja a vezető tekintetét. Sajnos a hozzánk közel álló személyek teljesítményének értékelése sokkal kevésbé lesz hiteles, velük szemben hajlamosak vagyunk megengedőbben viselkedni, ami a többiek szemében megkérdőjelezi a hitelességünket, és a szakmai profizmusunkat. Természetesen elkerülhetetlen, hogy lesznek a szervezetben "szeretem és nemszeretem emberek", ám célszerű folyamatosan vizsgálni viselkedésünket, döntéseinket, különben önmagunk fogjuk aláásni a tekintélyünket.

5; Ne lopjuk meg saját magunkat!

Egyes vezetők hajlamosak bizonyos esetekben néhány forintos költségcsökkentésről lemondani a népszerűségük érdekében. Hasonló hiba, ha bizonyos szükségtelen igénynek helyt adunk, ami a termelékenységre nem hat, ám a vállalat profitját megcsapolja. Ez a viselkedés is rossz üzenet lehet a teljes szervezet számára, hiszen ha egy vezető nem tudja megfogni a költségeket, akkor az alsóbb szinteken is kialakulhat egyfajta érzéketlenség, amely az éles piaci versenyben a vállalat bukásához vezethet. Mindez persze nem azt jelenti, hogy egy igazgatónak az a dolga, hogy sanyargassa a beosztottjait, és ahol csak lehet elvonásokat eszközöljön. Meg kell találni az egészséges egyensúlyt, hogy a költségek se szaladjanak el, de a dolgozói elégedettség se zuhanjon a mélybe.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!