1p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Párbeszédet szeretne az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) a fogyasztóvédőkkel a reklámbírságokról, ugyanis a Media Markt Saturn Holding Kft. százmillió forintos büntetése komoly etikai és szemléletbeli kérdéseket vet fel, számol be Napi Gazdaság.

Fazekas Ildikó, a szervezet főtitkára elmondta, hogy az ÖRT nem osztja a Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság nézetét, szerintük ugyanis a Media Markt reklámkampánya önmagában nem befolyásolja a gyermekek értékrendjét, illetve pszichés fejlődését. Ám hozzátette, hogy ezt rendkívül nehéz megítélni, pláne a XXI. században.

Az ÖRT megkapta a Media Markttól a reklámfilmek tervezetét, amelyet a szervezet etikai testülete egyhangúlag úgy ítélt meg, hogy az nem etikátlan. A bizottság indoklásában aggálymentesnek találta a tévészpotokat.

A reklámok miatt rendszerint milliós büntetéseket kapnak a cégek, de ilyen jelentős bírságról nincs tudomása az ÖRT főtitkárának. Vagyis a jelenlegi ügy mindenképpen precedens értékűvé válik, és mivel a Media Markt bíróságon támadja meg a határozatot, a jogi állásfoglalás is támpontot jelenthet a bírságok kiszabásánál, számol be a Napi Gazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!