5p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A nehézségek ellenére rekordeladással és árbevétellel zárta a tavalyi évet az Audi AG - jelentették be a vállalat vezetői csütörtökön a szokásos éves sajtótájékoztatójukon a vállalat németországi, ingolstadti központjában.

2015-ben 3,6 százalékkal több, összesen 1 millió 803 ezer 246 autót értékesítettek világszerte, 58,4 milliárd euró árbevételt értek el, amely 8,6 százalékkal magasabb, mint 2014-ben.

A vállalatnak Európában és Kínában is sikerült megtartania piacvezető szerepét a prémium szegmensben.

A vállalat értékesítési költségei 4,9 millió euróról 5,8 millió euróra nőttek az új piaci bevezetések miatt.

Pénzügyi eredménye ugyanakkor 448 millió euróval alacsonyabb volt a 2014-es 841 millió eurónál.

Adózás előtti eredménye a tavalyelőtti 5,991 milliárd euróról 5,284 milliárd euróra csökkent 2015-ben.

A vállalat operatív eredménye 4,8 milliárd euró volt. Az egyedi hatásoktól megtisztított operatív eredmény 5,134 milliárd euró volt, amely közel azonos a 2014. évi 5,150 milliárd euróval. A vállalat árbevétel arányos nyeresége 8,8 százalék volt, szemben a tavalyelőtti 9,6 százalékkal. A vállalat vezetői ugyanakkor hangsúlyozták, ez az arány a stratégiailag megcélzott nyolc és tíz százalék közötti sávban mozog.

Ez most az Audi kínálata

Rupert Stadler, az Audi AG igazgatótanácsának elnöke a dízelbotránnyal kapcsolatban sajnálatát fejezte ki, egyben hangsúlyozta: a jövőben az egyik legfontosabb üzleti elvük az őszinteség lesz. Ennek érdekében biztosította a megjelenteket, hogy mindenre kiterjedő vizsgálatot végeznek a vállalatnál. Jelenleg a közlekedési hatóság által már jóváhagyott műszaki megoldásokon dolgoznak, amelyekkel várhatóan az év végére fognak végezni.

Tisztázni kell, hogy mi történt, egyben megoldást kell a találni a problémára - hangsúlyozta. Hozzáfűzte: a botrányban érintett motorok 90 százaléka 4 hengeres, 2 literes TDI motor, amelyek szoftverfrissítést kapnak. A maradék 10 százalék 1,6 literes TDI motor, amelyek hardverét és szoftverét fogják frissíteni.

A három literes V6-os TDI motor Európában megfelel a követelményeknek, az Amerikai Egyesült Államokban pedig nemrég mutattak be egy műszaki megoldást, amelyet azonban a hatóságoknak még jóvá kell hagyniuk.

Rupert Stadler hangsúlyozta, fontosak az Audinak az amerikai kereskedők: 40 városban háromszáz kereskedővel, s azok 11 ezer alkalmazottjával vannak kapcsolatban. 2008 óta több mint egymilliárd dollárt fektettek be az amerikai kereskedők az Audiba, s a tervek szerint 2020-ig hasonló mértékű összeget fognak befektetni. Az amerikaiak a botrány ellenére is bíznak a márkában, mert 2016-ban az Audit választották meg a legjobb autómárkának.

Rupert Stadler elmondta azt is, hogy Mexikóban októberben kezdik meg a termelést, amely a legfontosabb növekedési pont lesz a kontinensen a márka számára.

Hozzáfűzte: 2015 a kihívások éve volt, de mégis sikeres évet zártak. Oroszországban a politikai válság, Kínában a gazdasági hullámvölgy okozott nehézségeket, de a világ több mint 60 piacán 72 rekordhónapot tudhat maga mögött a vállalat.

Axel Strotbek, az Audi AG pénzügyekért felelős igazgatótanácsi tagja arról beszélt, hogy a vállalat legnagyobb értékesítési régiója továbbra is az Amerikai Egyesült Államok, ahol az egység eladások 11 százalékkal nőttek, s ezzel az elmúlt öt évben megduplázták az eladásokat. Európában és Kínában pedig megerősítették pozíciójukat.

Hozzátette: az idei évben több mint hárommilliárd euró értékben terveznek befektetni tárgyi eszközbe, hangsúlyt fektetve a műszaki innovációra és az új modellekre. Tovább bővítik a Q-modellek kínálatát, az idén összesen 20 új és átdolgozott modellel lépnek piacra.

Thomas Sigi, az Audi AG személy- és szociális ügyekért felelős igazgató tanácsi tag elmondta, hogy a vállalat több mint tíz százalékkal szeretné növelni a szakképzési helyek számát, hogy fedezni tudja a szakember igényt, emellett Németországban 1200-zal szeretnék növelni a foglalkoztatottak számát.

Az Audi AG világszerte 85 ezer embert foglalkoztat, 60 ezret Németországban.

Rupert Stadler elmondta azt is, hogy 2025-ig különböző elektromos modelleket vezetnek be a piacra, a termelés központja Brüsszel lesz. 2018-ban kezdődik meg Belgiumban a termelés, amely az elektromos mobilitás tekintetében úttörő lesz az Audinál. A következő években nagy hangsúlyt fognak fektetni a kutatás-fejlesztésre a Volkswagen csoporton belül.

Rupert Stadler újságírói kérdésre válaszolva elmondta, hogy a migrációs válság semmilyen problémát nem okoz sem a magyarországi gyártásban, sem az üzemek kapcsolatában, mert a logisztika precízen működik Magyarország és Németország között. Hozzátette: a gyártásra sem globális, sem helyi szinten nem nyomja rá a bélyegét ez a probléma.

A sajtótájékoztatón bemutatták az új Audi SQ7-et, amely nagy teljesítményű dízel szabadidő autó. A modell motorját Győrben gyártják. A jármű teljes vezetést támogató rendszerrel rendelkezik.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!