Kínában az édes sötét színű üdítőjéről híres vállalat gyümölcsleveivel ért el jelentős üzleti növekedést, jóllehet az ásványvíztől a teán át a kávéig sok mindent forgalmaz, összesen 700 helyi egységén keresztül. A gyümölcslevek eladásában az amerikai cég helyi érdekeltsége 64 százalékos növekedést jelentett. Két vezető itala - kínai gyártmányok és márkák változatai - 15 százalékos piaci részesedést szerzett az ázsiai országban.
A Coca-Cola 1979-ben jelent meg Kínában, a vállalat azóta összesen 1,2 milliárd dollárt ruházott be. A cég a 2008-ban Pekingben megrendezendő nyári olimpiai játékoktól - egyik fő szponzorként - átütő üzleti sikert remél.
Szüksége is van Ázsiára a Coca-Colának, mely az európai és amerikai piacon is egyre nehezebben tartja vezető pozícióját nagy riválisával, a Pepsivel szemben. Utóbbi 108 év után először tavaly év végén körözte le ellenfelét. A kóla-háborúban alulmaradt Pepsi jó időben nyitott a sport- és energiaitalok felé, melyben azóta vezető szereplővé vált. A Coca-Cola talán éppen ázsiai sikereivel tudja visszahódítani az elsőbbséget a Pepsi elől.
Menedzsment Fórum
Kína a Coca-Cola fejős tehene
Ugyan világméretekben a Coca-Cola mindössze hat százalékkal növelte bevételét az elmúlt esztendőben, a kínai üzlete tavaly 22 százalékkal bővült.