3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ön mi alapján választ az árusok között a piacon, ha paradicsomot szeretne venni? Szakértők szerint mindennek alapja a bizalom, amit nem csak fel kell építeni, hanem ápolni is kell. Az mfor.hu kkv-knak szóló marketingsorozata ezúttal arra kereste a választ, hogyan lesz egy egyszerű nézelődőből visszatérő vásárló.

Az sem baj, ha kicsit drágábbak vagyunk. A kulcs a törődés.

Az emberek gyakran adnak tanácsot egymásnak, hogy hol és mennyiért érdemes vásárolni. Az elégedett vevő szeret büszkélkedni korábban vett portékájával, ezért el fogja mondani néhány ismerősének, hol kötött jó üzletet. Ezzel jó hírünket kelti. Gondoljunk bele: hányszor vacsoráztunk olyan étteremben, vagy kezdtük annál a cégnél az érdeklődést, amit korábban egy ismerősünk említett?

Vonzó a barátságos hangulat

A közelmúltban szerettünk volna elmenni egy hazai szállodába pár napra. Körülnéztünk az interneten, majd megkérdeztük az ismerősöket, hogy ismeri-e valaki a kinézett, négycsillagos hotelt. Ez alapján döntöttünk úgy, hogy... más helyet keresünk. Aki már volt ott, elmesélte, hogy bár a hely csodálatos, a szobák hangulatosak, jó a medence, de a személyzet nem elég figyelmes, mindig fáradt és ezért gyakran hibázik. A kiszolgálás színvonala nem illett egy négycsillagos szállodához.

Ezért sok kevésbé jó helyen levő, nem túl jól felszerelt étterem még akkor is mindig tele van, ha zajos, vagy éppen nehéz parkolót találni. Viszont a kiszolgálás, a törődés miatt a hangulat barátságos.

A vásárlókkal való törődés különösen kis cégek esetében jelenthet előnyt egy multival szemben. A szakmai tudás, a vevőkör ismerete, a személyes kapcsolat, az egyedi megoldások, a folyamatosság mindenki számára fontos. Sőt, vevőnyilvántartással a bizalom folyamatos fenntartása hosszútávon is biztosíthatja üzletünk sikerét.
Ha egy vevőt megnyerünk, és később sem csalódik bennünk, akkor hozzánk jár vissza. Nem keres új helyet, mert nem szereti érezni az új döntéssel járó szorongást.

Drágábbak is lehetünk

Ilyenkor az sem baj, ha kicsit drágábbak vagyunk a konkurenciánál. Tegyük fel, hogy valaki ügyviteli szoftvert akar venni. Eljön hozzánk, és tudomásunkra hozza, hogy ő már körülnézett a vetélytárs cégeknél, és olcsóbb termékkel is találkozott. Azt kéri, engedjünk az árból, és akkor tőlünk vásárol.

Ilyenkor gondoljunk arra, hogy mindezek ellenére mégsem vette meg a terméket, tehát valamivel mégis elégedetlen volt (nem az árral). Nyugodtan megmondhatjuk, hogy a mi árunk azért kerül többe, mert a mi rendszerünk jól adaptálható és bővíthető, könnyen kezelhető, ingyenes a betaníttatás, vagy éppen kiegészítő szolgáltatásokkal biztosítjuk, hogy a terméket hosszú évekig elégedetten használja.

Amennyiben a vevő úgy gondolja, hogy ezek nem elég fontosak számára, akkor úgyis máshol vásárol, de ha bennünk bízik, akkor minket választ.

A következő részben azt nézzük meg, milyen eszközökkel ösztönözhetjük a vásárlást és az ismételt vásárlást, valamint hogyan irányíthatjuk termékünkre a figyelmet.

Keszténé Kiss Jolán www.marketingpraktikak.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!