3p

Minden szinten takarékoskodni kíván a Malévnál Leonov Péter, a cég pénteken kinevezett új vezérigazgatója. A légitársaságot az új tulajdonosok emellett teljes kontrollal és az AirUnion segítségével próbálják kimozdítani nehéz helyzetéből.

 

Lefaragná a költségeket Leonov

A Malév költségeit másfél-két év alatt hét százalékkal kell csökkenteni, nyilatkozta Leonov a Vedomosztyi című orosz lapnak.

2008-ra nyereségessé tenné a Malévet

A vezető a takarékosságot minden szinten érvényesíteni szándékozik - attól kezdve, hogy a papír mindkét oldalára nyomtatnak majd, egészen a repülőgéppark egységesítéséig, valamint a desztinációs hálózat és a gépek kihasználtságának optimalizálásáig. Leonov reálisnak tartja, hogy a Malév 2008 végéig nyereségessé váljon.

Az új vezér a Kommerszant című lapnak hozzátette: a költségek csökkentésére és a bevételek növelésére a korábbi vezérigazgató, Lloyd Paxton által kidolgozott programot szándékozik folytatni, de saját elképzeléseit is próbálja majd érvényesíteni. A Malévnak szerinte jó külső és belső tartalékai vannak.

Orosz elemzők úgy vélik: a vezérigazgató-váltás arra utal, hogy a tulajdonos Abramovics-fivérek a lehető legnagyobb mértékben ellenőrizni kívánják a helyzetet, és erre Leonov Péter a legjobb jelölt. Egyfelől ismeri a magyarországi szokásokat, másrészt régi ismerőse Abramovicséknak: ő volt az egyik alapítója például a privatizáción nyertes AirBridge Zrt.-nek.

Az orosz lapok szerint a Malévot főleg az öt orosz légitársaságból álló AirUnion segítségével akarják kihúzni veszteséges helyzetéből. Egyúttal emlékeztetnek arra, hogy a magyar társaság már indított is egy új járatot Jekatyerinburgba. Leonov szerint egyelőre nem tervezik a heti négy járat bővítését, ugyanis most jó átszállási lehetőségeket keresnek Szibéria, a Távol-Kelet és esetleg Kína felé. A járatot akkor indítják majd sűrűbben, ha ezeket megtalálták, vagyis legkorábban a nyári menetrend kezdetén.

Az orosz utasokra hajtanak

A Kommerszant szerint a tulajdonosok további 30 millió eurót terveznek a cégbe fektetni: szeptember elején már eljutott a Malévhoz 18 millió euró, az év végéig pedig további 12 millió euró érkezik.

A Trust bank elemzője, Jevgenyij Sago szerint a "nem nagy összeget" a Malév desztinációs hálózatának optimalizálására lehet felhasználni. "A légitársaság forgalmát jelentősen meg lehetne növelni az orosz utasokkal, de ehhez meg kell teremteni a kedvező átszállási lehetőségeket az AirUnion és a CrossAir járataira" - emelte ki.

Az orosz lapok által idézett elemzők szerint a vezetőváltás negatív hatással lehet a Malévra. Egy veszteséges cég megmentéséhez ugyanis nem annyira pénz, mint inkább hatékony irányítás kell, vagyis a gyakori vezércsere kevéssé kedvező.

Olga Trapeznyikova, az AirUnion szóvivője a váltással kapcsolatban megerősítette a Malév által korábban közölt hivatalos verziót, miszerint  Lloyd Paxton személyes okokból távozott, és a búcsú mindenkit meglepetésként ért.

Borisz Abramovics, az AirBridge Zrt. tulajdonosa korábban a legfontosabb feladatként azt jelölte meg, hogy a cég ne termeljen veszteséget. A Malév 2006. évi üzemi tevékenység eredménye mínusz 10,8 milliárd forint volt, 3,7 milliárd forinttal több a megelőző évinél; az adózás előtti veszteség pedig 11,9 milliárd forintot tett ki a konszolidált éves beszámoló szerint.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!