2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az internet modellváltásra kényszeríti a legnagyobbakat is. Sorozatunk a gyógyszergyártók példáján mutatja be a napjainkban végbemenő radikális szemléletváltást.

A gyógyszergyártók késlekedésének lélektani okaira világít rá az Accenture felmérése, melynek során a cégek kutatásért és fejlesztésért felelős vezetőit faggatták. A vizsgálat eredményeit összefoglaló tanulmányból kiderül, hogy míg a megkérdezettek többsége nagy elismeréssel nyilatkozik az új technológiákról, a gyakorlatban nem alkalmazza azokat. (A nyilatkozó vezetők szerint az internet lehetővé teszi a fejlesztés lényeges felgyorsítását (80%), illetve a fejlesztési költségek csökkentését (68 %), ugyanakkor mindössze 34 százalékuk használja az internetet az új kutatási eredményeknek a munkatársakkal történő megosztásában és csak 10 százalékuk alkalmazza a klinikai vizsgálatok résztvevőinek toborzására.)

A gyógyszergyártók többnyire azt a hagyományos szemléletet képviselik, amelynek lényege a lehető legtöbb és legjobb erő összegyűjtése a cégen belüli K+F részlegben. Ma azonban ez az út már nem járható. Helyette a gyógyszergyártóknak olyan virtuális szervezetté kell alakulniuk, amely az internet segítségével kapcsolódik a különböző szakterületekre specializálódott, a maguk szűk területén versenyelőnyt kiépíteni képes szállítókhoz. Mindez azzal jár, hogy a vállalatoknak vissza kell vonulniuk korábbikban kulcsfontosságúnak tartott területekről, ugyanakkor olyan rugalmas struktúrát kell kialakítaniuk, mely lehetővé teszi hogy a pillanatnyi szükség szerint kapcsoljanak be, vagy válasszanak le külső cégeket.

A kialakuló új modellben már egyetlen gyógyszergyár sem képes már egymaga birtokolni a legkritikusabb folyamat, a kutatás és fejlesztés számára szükséges információkat. Sikerre csak a hatékony belső tudásmenedzsment és a külső tudás-források együttes alkalmazása vezethet.
A versenyelőny ezen a területen az on-line információkhoz való hozzáférést segítő eszközökből, technikákból, szolgáltatásokból származhat.

Míg leírva mindez igen egyszerűnek látszik, gyakorlati megvalósítása óriási feladatot jelent. Akad ugyanis olyan vállalat is, ahol - a felelős vezető saját bevallása szerint - a nem megfelelően kialakított belső rendszer miatt még a vállalati információforrások 95 százaléka gyakorlatilag elérhetetlen.

Folytatjuk...

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!