Kósa szólt előre, de ez kemény: 62 százalékkal drágult a debreceni projekt


Kósa Lajos egy helyi lapnak adott interjújában már jelezte: az építőipari anyagárak és a szakemberhiány miatt drágulhat a debreceni intermodális központ beruházása. Most kiderült, 21 helyett 34 milliárdból lehet megcsinálni.

Azok után, hogy jó eséllyel rekordszámú alkalommal tolták ki a debreceni intermodális központ beruházásával kapcsolatos közbeszerzési eljárás határidejét, sikerült végre nyertest hirdetni. Legalábbis erre utal a közbeszerzési hatóság adatbázisába feltöltött összefoglaló tájékoztatás.

A kivitelezési munkákra 3 ajánlat érkezett. Pályázott

  • a Swietelsky Magyarország Kft.,
  • az SDDM Konzorcium (a Dömper Kft., a Subterra-Raab Kft., a Pannon-Doprastav Kft. és a cseh Metrostav a.s.),
  • és az "Új Főnix" Konzorcium (a Strabag Építő Kft., a Strabag Általános Építő Kft. és a debreceni HUNÉP Universal Zrt.).

A legkedvezőbb ajánlat is utóbbitól érkezett,

a munkát nettó 34,36 milliárd forintért fogják elvégezni. Ez 62 százalékkal (!!!) magasabb az eredetileg erre szánt 21 milliárd forintnál.

Ilyen lesz, ha elkészül

Bár az áremelkedés kiugró mértékű, valójában még akár örülhetnénk is, hogy ennyivel megúszták a debreceniek. Kósa Lajos november elején a Hajdú Online-nak adott interjújában a projekttel kapcsolatban megjegyezte: 2015 óta az építőipari szolgáltatási díjak 150 százalékkal növekedtek, ebből kiindulva pedig nőhet is a debreceni gigaberuházás költsége. Ez azonban Debrecen városára nem fog semmilyen plusz terhet róni, hiszen Kósa szerint a hiányzó összeget a kormány fogja rendelkezésre bocsátani.

A munkálatokba a nyertes konzorcium tagjai alvállalkozókat is bevonnak:

  • a százhalombattai ALUKOL Homlokzattechnika Kft.,
  • a Strabag Rail Kft.,
  • a Strabag Építőipari Zrt.,
  • és a debreceni ÉPKERSERVICE Zrt. dolgozhat a főpályaudvaron.

Ha minden jól megy, decemberre a szerződést is aláírhatják a felek, hiszen a szerződéskötési moratórium november 27-ig tart.

mfor.hu


Olvasta már?



hirdetés
hirdetés
elrejt
 
.