2p

A közlekedési szektor jelentőségét mi sem mutatja jobban, mint az a tény, hogy az EU GDP-jének mintegy 4%-át adja. (Az ún. saját számlás tevékenység további 1%-kal járul hozzá.)

Állami szerepvállalás, támogatások

A Közösség és hazánk támogatási rendszere alapvetően különböző mind az elvek, mind a szabályozás tekintetében, jóllehet az elmúlt években fokozott volt a törekvés a támogatások EU-konformitásának kialakítására. A közlekedési támogatási rendszerek eltérését jellemzi, hogy

  • a hazai beruházási és működési támogatások nem vagy csak részben felelnek meg a közösségi kritériumoknak,

  • a Közösség a támogatásokat egységes elvek alapján, normatív módon biztosítja, szemben a hazai gyakorlattal.



Összefoglaló

Fentiekben átfogó képet kívántunk nyújtani az Európai Unióban kialakult közlekedési szabályozásról, a szolgáltatások és az infrastruktúra helyzetéről. Bemutattuk a magyar közlekedés jelenlegi hiányosságait, a felzárkóztatásához szükséges intézkedéseket.

A jelenleg folyó csatlakozási tárgyalások kiemelt célja, hogy a közlekedési ágazat minél zökkenőmentesebben, fokozatos fejlődéssel tudjon megfelelni a leendő tagságból eredô kihívásoknak.


Forrás: Magyar Köztársaság Külügyminisztériuma

A cikk előzménye

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!