3p

Európában egyedülálló zöld beruházásra került sor a Coca-Cola dunaharaszti palackozójában. A mintegy kétmilliárd forintos fejlesztés kapcsán az mfor.hu megpróbált utánajárni, mennyire zöldülnek a hazai vállalatok.

Mennyit spórolhatunk befektetésmentesen? Táblázat!

Az AES vezető szerepet tölt be a megújuló energiatermelésben. "2004-ben a megújuló energia 37 százalékát nyújtották az AES Borsodi Energetikai Kft. tiszapalkonyai és borsodi erőművei" - fogalmazott Balla László, a vállalat kommunikációs vezetője. Hozzátette: "az öreg, széntüzelésű erőműveknél olyan beruházásokat hajtottunk végre, mellyel biztosítottuk azok továbbműködését." A cégnél folyamatosak a fejlesztések, hosszabb távú együttműködést írtak alá a WWF Magyarországgal is, így együtt tervezik a biomassza-égetéshez szükséges energianövények telepítését.

Kommunikációs fegyver a zöldülés

A vezetői elkötelezettséggel kapcsolatban Balla elmondta, a vállalat társadalmi felelősségvállalása a cégkultúra része, cél a fenntartható, minél tisztább villamosenergia-termelés, melyet folyamatosan kommunikálnak is az ügyfelek felé. Herner Katalin szerint azon túl, hogy a külső kommunikáció jól eladható, jó értelemben vett fegyverként is használható a főnökök meggyőzésében. A KÖVET tapasztalatai alapján a döntés mindig a felső vezetés kezében van, a vállalaton belüli szerepek azonban változóak. Amennyiben technológiai jellegű környezetvédelmi lehetőségekről van szó inkább a műszaki, míg ha a végtermékhez kapcsolódókról, akkor a környezeti vezetők vetik fel a változtatást az igazgatóságnak.

Az is előfordul azonban, hogy a változást külső fél kezdeményezi, ahogy ez a Coca-Cola-projekt esetében is történt. A beruházást lebonyolító Greenergy Kft. nem először keresett üzleti partnert, már öt működő kapcsolt hő- és villamosenergia előállítására (CHP) alkalmas létesítményük van az országban. Érdekes, hogy a Coca-Cola-fejlesztéssel szinte egy időben történt a Teva gyógyszergyár gödöllői telephelyén is egy CHP-berendezés üzembe állítása. Ez a gép csendes körülmények között kezdte meg működését, nem használva ki a kommunikáció adta lehetőségeket.

Ugyan nagyobb publicitást általában a nagy volumenű, több milliárdos fejlesztések kapnak, a kisebb eredményekkel, amelyek jelentősége nem elhanyagolható is méltán büszkélkedhetnek a cégek. Csak a KÖVET tanulmányaiban szereplő 58 darab, beruházást nem igénylő zöld intézkedéssel átlagosan mintegy 20 millió forintot sikerült megtakarítaniuk a vállalatoknak, s ez azonnal érzékelhető volt pénzügyi oldalon is.

Istvánko Viktória

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!