2p

Visszaszerezte első helyét a Google az Apple-től 2005-ben a világ legbefolyásosabb márkaneve felmérés legfrissebb eredményei szerint. A dobogó harmadik fokára az eBay tulajdonában lévő Skype került fel.

[ajanlo=1480][igazitas=left/]A brandchannel.com éves felmérésében 2004-ben nem kis megdöbbenésre az arab televízió-társaság, az al-Dzsazira szerezte meg a megtisztelő ötödik helyet. Idén a mintegy 2528 főként branding-szakértőből és diákokból álló válaszadói csapat a technológiai cégeket részesítette előnyben, arra a kérdésre adott válaszában, mely brand befolyásolta életünket leginkább 2005-ben.

A Google nem először végzett az első helyen, 2003-ban ugyancsak a netes keresőjéről ismert óriás állhatott a dobogó legmagasabb fokán, hogy egy évvel később helyet cseréljen a kis almájáról híres Apple-lel. A lista élmezőnyében végzett a Starbucks kávézó-lánc (negyedik hely), melyet a svéd bútoróriás, az Ikea követ (ötödik hely). A tízek társaságában található még a Nokia, a Yahoo, a Firefox, az eBay és a Sony is.

Az eredményekben regionális eltérések tapasztalhatók. Míg Ázsiában a Sony végzett a legbefolyásosabbként, megelőzve a Toyota, a Samsung és az LG hármasát, addig Európában a Nokia mellett a Skype, a Zara és a BMW is az élmezőnyben végzett. A ranglista nem veszi figyelembe a márkanevek értékeit, illetve azt sem, hogy a márka mögött álló tulajdonos milyen hatást gyakorolt a névre.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!