2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az új király az egy évvel korábbihoz képest 25,5 százalékkal növelte az eladásait, így most 20 szuázalékos a piaci részesedése.

Megszerezte az első negyedévben a vezetést a már csak szerény mértékben növekvő kínai okostelefon piacon a Huawei az OPPO cégtől az amerikai International Data Corporation (IDC) informatikai és távközlési piackutató vállalat csütörtöki jelentése szerint.

Az első negyedévben 104,1 millió okostelefont értékesítettek Kínában, mindössze 0,8 százalékkal többet, mint 2016 első negyedévében. A piacot uraló öt legnagyobb vállalatból azonban csak három, a Huawei, az OPPO és a vivo tudta növelni az eladásait az első negyedévben, a két másik, az Apple és a Xiaomi nem, mint ahogy az összes többi gyártó sem. Az öt legnagyobb gyártó a kínai okostelefon piac több, mint 70 százalékát uralja. Az öt vezető márka között csak egy külföldi van, az Apple.

A 0,8 százalékkal növekedő okostelefon piacon a legnagyobb mértékben, az egy évvel korábbihoz képest 25,5 százalékkal a Huawei növelte az eladásait, így 20,8 millió készülék értékesítésével 20,0 százalékos piaci részesedésre tett szert az előző negyedévi 16,8 százalék és az egy évvel korábbi 16,0 százalék után.

Az OPPO "mindössze" 19,5 százalékkal növelte eladásait az első negyedévben, ami csak a rangsorban a második helyet biztosító 18,2 százalékos piaci részesedés megszerzéséhez volt elegendő. Az OPPO piaci részesedése 2016 negyedik negyedévében 18,1 százalék, az elsőben pedig 15,3 százalék volt.

A piaci rangsorban harmadik vivo 7,6 százalékkal növelte eladásait és 14,1 százalékos részesedést szerzett meg az első negyedévben az egy évvel korábbi 13,2 százalék után.

A negyedév nagy vesztese az Apple, eladásainak 26,7 százalékos csökkenésével. Piaci részesedése 9,2 százalékra csökkent 12,7 százalékról.

A Xiaomi 9,0 százalékos piaci részesedéssel áll az ötödik helyen. Eladásai 7,5 százalékkal csökkentek.

Az összes többi gyártó eladásai együttesen 9,6 százalékkal csökkentek az első negyedévben, piaci részesedésük 29,6 százalékra zsugorodott 33,0 százalékról.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!