2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Nem született megállapodás a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) és a MÁV-társaságok között a sztrájkkövetelésekről, és a még elégséges szolgáltatásról a csütörtöki tárgyaláson. Az egyeztetést július 11-én, pénteken folytatják.

Bárány Balázs, a VDSZSZ alelnöke a csütörtöki egyeztetést követően remélte, hogy a közlekedési tárca vezetése korábbi nyilatkozataihoz tartja magát, és lépéseket tesz annak érdekében, hogy a MÁV menedzsmentje a megállapodást lehetővé tevő helyzetbe kerüljön. Hozzátette: a helyzet már szinte tragikomikus, nem történik hosszú idő óta előrelépés. Szerinte a MÁV menedzsmentjének "meg van kötve a keze", nem képes érdemben elmozdulni korábbi álláspontjáról.

Bárány Balázs megerősítette: a szakszervezet szeretné elkerülni a sztrájkot, de ha a tárgyalásokon nem lesz előrelépés, a sztrájkbizottság július elsejei döntésének megfelelően két héten belül - ami július 15-én jár le - folytatják a munkabeszüntetést. Az alelnök szerdán az mfor.hu-nak azt nyilatkozta, hogy a vasutasnapon (július 12-én) biztosan nem lépnek akcióba, illetve amennyiben munkabeszüntetésre kerül sor, azt a sztrájknap előtti nap délutánján bejelentik.

Sigulinszki Tibor, a MÁV Zrt. szóvivője az egyeztetés után úgy nyilatkozott, hogy most sem közeledtek az álláspontok. A munkáltató szerint a szakszervezet követelései irreálisak, nem teljesíthetők. A vasúttársaságnak nincs anyagi fedezete a követelések teljesítésre sem egyenként, sem csomagban. A MÁV Zrt. szóvivője elmondta, azt kérik a szakszervezeti tagoktól, lássák be, hogy a követelések irreálisak.

A VDSZSZ eredeti követelése tíz százalékos többlet béremelés a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalóinak a megajánlott 6,9 százalék felett, és a MÁV Cargo privatizációs bevételéből 250 ezer forint kifizetése valamennyi vasutas számára. Ez egészült ki azokkal a követelésekkel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, a munkáltató pedig 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja a vártnál magasabb inflációt.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!