2p

A vasút alulfinanszírozottságában látja a legnagyobb problémát Szarvas Ferenc, a MÁV Zrt. elnök-vezérigazgatója, aki ugyanakkor azt sem tagadja: a belső működési gondok is nagyon komolyak - írta keddi számában a Magyar Hírlap.

A MÁV jelenleg a kormány közlekedéspolitikai céljaival összefüggő stratégiának a kidolgozásán munkálkodik. Ezzel kapcsolatban Szarvas Ferenc a lapnak adott interjújában azt mondta: ami eddig folyt a korábbi kormányzati ciklusban, az nem vezet sehova. Az csak arra jó, hogy a MÁV vegetáljon, és az utasok elégedetlenek legyenek - tette hozzá.

Szarvas Ferenc kifejtette: abban bíznak, hogy a politikai vezetés felméri, ezen változtatni kell. Hozzátette: kellő erőforrás nélkül nem megy, nincs az a menedzsment, amely a megrendelt menetrendre szerződve pénz nélkül működteti a vasutat. "Abban van mozgástér, hogy néhány év alatt éves szinten 10-15 milliárd forintnyi belső tartalékot kiaknázzunk" - fogalmazott.

Arra a kérdésre, hogy milyen lehetőségeket vesznek figyelembe, hogy kijussanak az adósságcsapdából, azt mondta: állami közreműködésre lesz szükség. Szerinte ez a költségvetés helyzetétől is függ, de az is elfogadható megoldás lenne, ha az évente lejáró, működéssel kapcsolatos adósságot az állam átvállalná.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!